Würth hoppas att deras nya imagefilm ska hjälpa dem i rekryteringen av morgondagens medarbetare.

Würth Svenska AB söker morgondagens medarbetare

Würth Svenska AB, som är en av Sveriges ledande leverantörer av förbrukningsmaterial, verktyg och maskiner till proffsmarknaden, expanderar och söker morgondagens medarbetare.

Bolaget firar 50 år 2017 och vill fortsätta att expandera. I samband med 50-årsjubileumet så har bolaget producerat en imagefilm, som komplement till ordinarie rekryteringsarbete.

- Tanken är att du som potentiell kandidat ska få en bättre känsla över vilka vi är och vad vi står för, säger VD Torbjörn Seger.

- Vi tror dels att morgondagens medarbetare söker jobb på andra sätt än tidigare generationer, men också att filmen hjälper oss och kandidaterna att ”träffa rätt”. Alla rekryteringsprocesser består av ”sändare”, ”mottagare” och ”brus”. Vi hoppas att filmen ska göra att processen går snabbare och att kvaliteten ökar, fortsätter Torbjörn Seger.

- Würth Svenska AB räknar med att rekrytera ca 250 anställda till och med 2020 och då måste vi givetvis säkerställa att kvaliteten blir så bra som möjligt, avslutar VD Torbjörn Seger.

Würth är världens största företag inom förbrukningsmaterial till fordonsverkstäder, hantverkare, byggföretag och industriföretag. Företaget grundades av Adolf Würth i Tyskland 1945. Idag driver tredje generationen företaget. Würth finns i 84 länder med ca 71 000 anställda och omsätter ca 115 miljarder kronor 2016. Würth har funnits i Sverige sedan 1967. Huvudkontor och centrallager finns i Örebro. Würth Svenska AB hade 373 anställda 2016. www.wurth.se