Baltic Sea Future - samling kring Östersjön!

Baltic Sea Future - internationell kongress för en hållbar framtid för Östersjön

Nyhet • Jan 12, 2017 10:11 CET

Baltic Sea Future arrangeras av Stockholms Stad tillsammans med Stockholms universitet och Stiftelsen Hållbara Hav. Konferensen involverar företrädare för kommuner och städer runt Östersjön samt experter inom flera viktiga områden som rör Östersjöns miljö. Genom Baltic Sea Future skapas en plattform för erfarenhetsutbyte och möjlighet att etablera samarbeten mellan de olika intressenterna för att trygga en hållbar framtid för vårt vackra och unika innanhav.

Vi uppmuntrar alla som har ett intresse av Östersjön att delta i seminariet ser fram emot två innehållsrika dagar där vi tillsammans kan bidra till ett ännu större engagemang och fler konkreta åtgärder för ett friskt och levande Östersjön i framtiden.

Inbjudan

We have the technology, we have the knowledge. What we need now is an innovative, visionary and multidisciplinary leadership!

Most welcome to Baltic Sea Future, a two-day congress in Stockholm held on the 6-7 March 2017.

Baltic Sea Future will address the challenges in the Baltic Sea region, focusing on the key role of municipalities. The Baltic Sea is loved, needed and polluted, and municipalities are the hubs who can coordinate interests, engage local citizens, turn scientific results into action, and handle the challenges to create a sustainable future for the Baltic Sea.

At Baltic Sea Future key stakeholders from the Baltic Sea countries will gather to share knowledge, motivation, best practices and tools. They will be inspired by municipalities that have succeeded, scientists who know what is needed, companies providing innovations and techniques that can do it, and agencies that can help them reach their vision.

Inauguration and welcome speech by Her Royal Highness Crown Princess Victoria, UN appointed Sustainable Development Goals Advocate.

Selections of speakers:

• Johan Rockström, Professor, Stockholm University and Director of Stockholm Resilience Centre
  • Per Espen Stoknes, PhD, BI Center for Climate strategy, Director of Centre for Green Growth at the Norwegian Business School.
  • Monika Stankiewicz, Executive Secretary, HELCOM

Please read more

Göran Lindstedt
Generalsekreterare
Stiftelsen Hållbara Hav
c/o Novare
Blasieholmsgatan 4b
goran.lindstedt@stiftelsenhallbarahav.org
www.stiftelsenhallbarahav.org
www.balticseafuture.org

Jan Söderhielm

Business Manager

Stockholmsmässan, SE-125 80 Stockholm, Sweden

Direct +46 8 749 41 31
Mobile +46 70 789 41 31

Visitor's address: Mässvägen 1, Älvsjö

jan.soderhielm@stockholmsmassan.se

www.stockholmsmassan.se

• Miljöförstöring

/bidra.jpg

Vi är en stiftelse som skapar engagemang om Östersjöns framtid och informerar om all den forskning som sker så att kunskapen också blir till handling. Vårt motto är tydligt - Det går att rädda Östersjön. Stödjer du oss så händer det mer.