Sund Affärsbyrå hjälper dig med frivilliga rättelser

Med frivillig rättelse slipper du riskera stora kostnader för skattetillägg. Sund Affärsbyrå bistår dig i detta. I  ljuset av att flera europeiska banker nu öppnar upp för kontroll blottläggs de personer som ägnat sig åt skatteflykt. Bankerna lämnar alltså ut personer och företag som löper risk att bli stämda i Schweiz.

För att undvika denna risk kan man ”ta hem” pengarna till Sverige och skatta för dem här.  Du ”tjänar” på att göra frivillig rättelse. Efter årsskiftet blir det också billigare att göra rätt  för sig. Så om du är medveten om eller misstänker att du lämnat oriktig uppgift så kan man återkalla densamma genom frivillig rättelse. Oavsett om det gäller förehavanden i Sverige eller om det avser tidigare oredovisade tillgångar och inkomster i utlandet, till exempel så kallade ”skatteparadis.” Idag finns endast tre ”skatteparadis” kvar och fler länder väljer att följa Schweiz exempel, nu senast Panama. Frivillig rättelse måste ske under vissa specifika omständigheter som kräver god insikt i den krångliga process som detta innebär. Sund Affärsbyrå har både kompetens för och erfarenhet av att hantera detta.

• frivillig rättelse
  • skattetillägg