Xavitech presenterar årets distributör

Xavitech är glada att presenteraSolve Electrical Apparatus (Shanghai) Co., Ltd till årets distributör. Motiveringen är att Solve under året haft en väldigt positiv utveckling på försäljningen, och de har fått ett antal kunder att gå i serieproduktion med Xavitechs mikropumpar inbyggda.

Solve med VD Constant Zhang i spetsen har under de senaste åren gjort ett enastående jobb att hitta nya och intressanta kunder för Xavitech mikropumpar. I år har flertalet av dessa kunder gått i serieproduktion vilket verkligen syns i försäljningen genom vår distributör, säger Vd, Jonathan Grip.

De produkter som använder Xavitechs mikropumpar används ofta för miljömätning på otillgängliga platser i Kina, vilket medför att service blir dyr om en produkt fallerar. Xavitechs mikropumpar har en marknadsledande livslängd vilket passar dessa applikationer väldigt bra.

Vi har ett gott samarbete med Solve och förutsättningar för att denna positiva utveckling ska fortsätta är väldigt goda. Vi har även för avsikt att göra ett antal marknadsinsatser tillsammans med vår distributör under det kommande året. Detta kommer stärka relationen, sända positiva signaler och sannolikt ge ökad försäljning till den kinesiska marknaden, säger VD, Jonathan Grip.

För mer information kontakta:

Jonathan Grip, VD

Jonathan.grip@xavitech.com