XERVON ny underhållspartner till OKG i Oskarshamn

XERVON ny underhållspartner till OKG i Oskarshamn

Från den 1 september tar XERVON över ansvaret för ställningsarbetena vid OKG AB och deras tre kärnkraftsreaktorer i Oskarshamn. I XERVONs uppdrag ingår planering och montage av ställningar i samband med löpande underhållsarbeten samt bemanning och ledning av ställningsarbeten vid årliga revisioner på anläggningen.

Upphandlingen har genomförts av E.ON, som äger OKG tillsammans med Fortum, och det nu tecknade avtalet löper över flera år.

- Att XERVON nu får förtroendet att leverera tjänster till ännu en av E.ONs verksamheter är mycket tack vare goda referenser och erfarenheter från andra samarbeten. Leveransförmåga, säkerhet och kompetens har varit parametrar som lyfts fram i processen, i tillägg till den kostnadseffektivitet och leveransförmåga vi som stor leverantör kan garantera, säger Jens Sjöberg, VD för XERVON i Sverige.

XERVONs regionkontor i Norrköping ansvarar för det nya uppdraget för OKG och här behöver nu ett flertal rekryteringar göras för att kunna tillgodose ett ökande behov av kvalificerad personal. I dagarna inleds rekryteringar av såväl arbetsledare som erfarna ställningsmontörer.

- Det som gläder oss extra mycket är att vi ännu en gång visar att XERVON kan ta sig an komplexa uppdrag i alla verksamhetssegment inom bygg-, anläggnings- och industrisektorn. Samt inte minst att vårt kvalitets- och säkerhetsfokus värderas av kunderna, säger Jens Sjöberg.

Foto: OKG

Välkommen till XERVON!

XERVON är en ledande totalleverantör av ställningar och väderskydd till industri- och byggprojekt i Sverige. Vi har resurser att leverera till såväl komplexa som stora och tidskritiska bygg-, renoverings- och revisionsprojekt. XERVON är ISO-certifierad och auktoriserad av branschorganisationen Ställningsentreprenörerna, STIB. XERVON omsätter ca 580 mkr, har 270 anställda och depåer på tio orter i Sverige. Tillsammans med våra systerföretag i Europa ingår vi i den internationella industrikoncernen REMONDIS Group.

XERVON
Symmetrivägen 27