Xledger för Fastighetsbranschen

Här är några exempel på funktioner i Xledger som markant förenklar vardagen för dig som driver ett fastighetsbolag.

• Automatisk fakturering av hyreskostnader. Hyreskontraktet läggs upp via abonnemang. Xledger sköter automatisk periodisk fakturering och redovisning, samt registrering av inbetalningar.
  • Den gemensamma kostnadsredovisningen i Xledger sköter distributionen och genererar fakturor så ofta du vill.
  • Fastighet- och hyresgästredovisning i Xledger hjälper dig att ha full kontroll över fastighetens intäkter, kostnader, investeringar och dokument.
  • Projektekonomin i Xledgers integrerade projektmodul ger dig de verktyg du behöver för att hantera och övervaka företagets fastighetsutvecklingsprojekt. Allt från renovering till nya byggnader.
  • Xleders anläggningsregister, ger dig kontroll över tillgångar oavsett om de är aktiverade eller inte. Xledger kan automatiskt båda beräkna och registrera avskrivningar för redovisning och skatt.
  • Löpande konsolidering och automatiska konsoliderade redovisningsrapporter uppdateras alltid. Konsolideringen ger dig en överblick hela vägen genom fullständig drill-down-funktionalitet.
  • Xledger är via servicebyråavtal med säkrad filöverföring integrerade med BGC och bankerna. Alla inkommande och utgående betalningar hanteras automatiskt av Xledger utifrån kundens underhåll av Xledgers bankreskontra. Genom daglig import av kontoutdrag från bank, är saldot på bankkontona alltid avstämda mot huvudbokskontona med automatik.
  • Flexibel valutahantering. Xledger stöder bokföring och rapportering i flera valutor. Konsolideringen använder den gemensamma koncernvalutan.

Kontakta oss för att veta mer.