Ramundberget + Xtravel = sant

Nytt spännande samarbete mellan skidresearrangören Xtravel och fjälldestinationen Ramundberget.

Ramundberget är den perfekta destinationen för en skidweekend eller skidvecka i Sverige. Xtravel inkluderar det du behöver för en grym skidresa i den svenska fjällvärlden, med god mat, bra snö och kul skidåkning i en magisk omgivning. Helt enkelt alla kriterier som behövs för att bli en Xtravelresa!

"- Vi är väldigt glada och stolta över att börja jobba ihop med Xtravel. Vi är helt säkra över att Xtravels kompisar hör hemma I Ramundberget och att vår produkt står sig bra bland det fantastiska utbudet Xtravel erbjuder.  Vi och Xtravel har paketerat några resor under vissa veckor som är våra egna favorit perioder…det är generellt lite lugnare och det är då vi har alla möjligheter att ta hand om vara gäster på bästa sätt och åka mera skidor själva" säger - Paul Rosenquist Marknadschef Ramundberget

"Med 2 sittliftar och 7 släpliftar kan vi knappast påstå att det är ett megastort skidområde, men kapaciteten är grym och liftköerna ofta korta. Och att liftkortet även gäller i Tänndalen, Tänndalsvallen, Funäsdalsberget, Tännäskröket och Kappruet gör ju det hela ännu bättre. Man kan hitta riktigt sköna skogslinjer och fina topptursmöjligheter, helt enkelt ett bra helg- eller veckokoncept för skid- och brädsugna " - säger Patrik Lakén - skidansvarig på Xtravel

Detta är ytterligare ett steg i Xtravels svenska destinationsutveckling. Vi får inte glömma att det finns massor av fin skidåkning att upptäcka i vår fjällvärld!