XXL öppnar sitt 28:e varuhus i Sverige, på Triangeln i Malmö!

Väntan har varit lång men idag var det dags. Varuhuset öppnade klockan 07:00 i morse och kön ringlade lång. De första kunderna var på plats redan igår efter lunch för att ta del av festen.

- "Äntligen får vi möjligheten att öppna vårt nya varuhus i Malmö. Detta är vårt 28:e varuhus, inklusive outlet, i Sverige och det är med stor stolthet vi öppnar dörrarna till vårt varuhus på Triangeln. Varuhuset blir det tredje varuhuset i Sverige som är uppbyggt med vårt nya koncept, med de inslagen som tar oss framåt för att bli en riktig Omni-champion! Malmö har gett oss ett varmt välkomnande och vi har fått massor av positiv feedback när det gäller vår service och produktkunskap redan idag på morgonen! I varuhuset arbetar strax över 50 personer, och det är dessa som byggt upp det här helt fantastiska varuhuset efter ett par veckors utbildning och praktik. Vi är mycket stolta över team Malmös engagemang och kunskap. XXL har nu startat vår resa och kommer varje dag kämpa för att imponera på Malmö med vårt unika koncept med stans bredaste sortiment av varumärken till marknadens lägsta priser”: Säger Johan Ljung, Interim Vd Sverige.

Varuhuset i Malmö blir varuhus nummer 28 för XXL i Sverige. Succén är ett faktum och resan för XXL i Sverige bara fortsätter. XXL Sport & Vildmark satsar som första aktör i Sverige på att erbjuda allt inom kategorierna sport, jakt och friluft. Konceptet bygger på att med volym och stor säljyta få konsumenten att köpa sport- och vildmarksutrustning av kända varumärken till låga priser. XXL sport & vildmark är nordens mest expansiva och största sportkedja. XXL har per idag 36 varuhus i Norge, 28 varuhus i Sverige och 16 varuhus i Finland. I Danmark öppnade XXL E-handel i maj 2016. Österrike med sina fem varuhus är den senaste marknaden där XXL öppna sina första varuhus och e-handel hösten 2017.
Målet för XXL är ytterligare tillväxt genom e-handel och att upprätta många nya varuhus i Norden och Österrike de kommande åren.2018 uppgick omsättningen till NOK 9,5 miljarder. XXL är noterat på Oslobörsen och största aktieägare är grundare och styrelseordföranden Öivind Tidemandsen.

För ytterligare information kontakta:

Johan Ljung, Interim VD

E- post: johan.ljung@xxl.se