Gitarrlegenden Jojje Wadenius till FUZZ Guitar Show

Den 26-27 maj är det dags för Sveriges största Gitarrmässa. FUZZ Guitar Show öppnar dörrarna på Eriksbergshallen i Göteborg. Givetvis är Yamaha på plats för att visa hela sin bredd av gitarrer. Förutom detta kommer du även få uppleva en mängd intressanta demos och heta artister.

Under helgen får vi besök på stora scenen av både gitarrlegenden Jojje Wadenius och soul bandet Gregers! Vidare bjuder Yamaha på proffsiga Line6 och Helix demos med Oliver EngQvist. Senare dyker gitarrlegenden Jojje Wadenius upp i Yamahas monter.

Missa inte ett besök hos Yamaha på FUZZ guitar Show. Du hittar oss i den stora hallen precis innanför entrén. Välkommen!

Video: Rep med Jojje Wadenius och Allstar bandet på Musicans Planet.

Georg ”Jojje” Wadenius

Georg ”Jojje” Wadenius lysande musikerkarriär är exceptionell i sitt slag, inte bara med svenska mått mätt utan även ur ett amerikanskt perspektiv. Jobbet som gitarrist i Blood, Sweat & Tears gav honom en språngbräda till den amerikanska musikereliten och dess bransch som resulterade i mycket åtråvärda gitarristjobb. Bland annat i husbandet i den legendariska tv-showen Saturday Night live, i Simon & Garfunkels band på återföreningsturnén och med Donald Fagen och Steely Dan.

Läs mer: wadenius.com

Gregers - Skandinaviens Nr 1 Club Soul Artist

Gregers är en dansk Club Soul Artist och låtskrivare. Hans bakgrund är från Jazz, Pop och Funk, men har alltid älskat den elektroniska musikscenen.

Läs mer: gregersmusic.dk

Oliver EngQvist

Oliver EngQvist är en av Skandinaviens mest aktiva sessions- och livegitarrister.

Genom åren har han spelat allt från små Café-spelningar till stora scener, han har även gjort framträdanden i TV-serier. Oliver är utbildad ljuddesigner och arbetar som musiker, samt som producent/ studiotekniker - där han huvudsakligen arbetar med gitarrljud. När det avser ljud är NERD det bästa sättet att beskriva honom. "Bra ljud" är Olivers största passion.

Läs mer: oliverengqvistmusic.com