Möt den trådlösa vinylspelaren som förändrar spelplanen

Ett steg in i framtiden genom en hyllning till det förflutna. Möt vår trådlösa vinylspelare, konstruerad för en ny generation ljudentusiaster, som med modern digital teknik flyttar gränser och låter dig komma närmare musiken. Spela och dela din vinyl-samling i vilket rum du vill - trådlöst med MusicCast.

Yamaha har en lång och framgångsrik tradition av att tillverka HiFi-produkter. Vinylspelaren har spelat en viktig roll genom åren och det är med glädje vi ser den göra en spännande comeback i sortimentet i år.

”Innovation är en viktig del av Yamaha-traditionen – därför sätter VINYL500 en ny spinn på den klassiska vinylspelaren. Yamaha tar det härliga analoga ljudet från vinylskivorna in i den trådlösa världen. VINYL500 kan placeras var som helst i hemmet - därifrån kan du skicka ljudet trådlöst och lyssna på musiken i vilket rum du vill,” säger Marcus Carlsson, Product Manager.

Världens första nätverks- och multiroomkompatibla vinylspelare

Streama din vinylsamling till en eller flera MusicCast-enheter. I det breda sortimentet finns allt från trådlösa högtalare till soundbars. Detta är världens första nätverks- och multiroomkompatibla skivspelare. Spelaren har dessutom stöd för Airplay, Bluetooth, internetradio och musikstreamingtjänster som Spotify och Tidal.

Vi vill med VINYL500 göra det omöjliga möjligt och ge alla glädjen att njuta av allt från gamla favoriter till dagens hits. Luta dig tillbaka och bara njut av din favoritmusik!

Om MusicCast – världens bredaste trådlösa produktsortiment

MusicCast är Yamahas trådlösa ljudsystem. Du kan lyssna på din favoritmusik var du vill och när du vill. Med MusicCast kan du komma åt mer musik och dessutom dela all musik mellan rummen i hemmet. Öppna dörren till musikalisk frihet!

Med MusicCast kontrollerar du all din musik från en och samma app, designad för att vara innovativ, snabb och enkel att använda. Om du väljer en soundbar, en trådlös högtalare, en AV Receiver, HiFi komponenter eller till och med ett digitalpiano spelar ingen roll, du väljer och matchar ihop det som passar dig och ditt hem bäst. Du kan även senare bygga ut ditt system. MusicCast ger hela hemmet tillgång till all musik, när du vill och överallt.