MotoFit ger roboten mer ”känsla”.

MotoFit ger roboten mer ”känsla”.

MotoFit gör det möjligt att med hög precision snabbt hitta rätt läge för att montera en detalj. Rörelsemönstret, med hjälp av återkopplingen från sensorn, sker i tre steg: träffa rätt, passa in och sätta fast. Funktionspaketet för MotoFit innehåller även en pc-mjukvara för installation och programmering. Det användarvänliga gränssnittet gör det lätt att ställa in lämpliga parametrar utan särskilda förkunskaper.

Lämpliga användningsområden
Idealisk för montering som kräver en hög precision, som t.ex. fordonskomponenter, bilsäten, elektronik, montering av batterier eller icke-förstörande tester. MotoFit passar också bra vid slipning, då den ser till att hålla ett jämnt tryck mot slipskivan.

Några av fördelarna:

• Inbyggt programmeringsverktyg för pc eller laptop.
  • Användarvänligt grafiskt gränssnitt vid installation och felsökning.
  • Parametrarna för kraftstyrning är lätta att ställa in utan särskilda förkunskaper.

MotoFit finns tillgängligt för ett urval av MOTOMAN robotar med upp till 20 kg nyttolast. Här ingår även robotar med hela mediaförsörjningen integrerad i robotarmen, som SIA och tvåarmsroboten SDA.

För mer information kontakta Cecilia Benze, cecilia.benze@yaskawa.eu.com eller 0480-41 78 51.