Packat och klart - från flaska till pall

Pressmeddelande   •   Okt 10, 2019 13:58 CEST

Air Grip World från Yaskawa låter roboten resa upp lådor och packa ner flaskor.

Att resa upp lådor och plocka ner flaskor är både tidskrävande och tröttsamt i längden. Med en robot kan ett mindre bryggeri i stället investera mer tid på att göra det man är bra på - att tillverka och marknadsföra sina egna produkter.

Air Grip World är en allt-i-ett-robotstation som packar glasflaskor i lådor redo för leverans. Lösa flaskor kommer på transportband in till roboten som tar hand om resten. En robothantering som fungerar utmärkt oavsett om det är flaskor med öl, vin, läsk eller sprit.

Välkommen till vår monter på BrauBeviale där vi visar robotlösningen för att sortera, plocka, packa och palletera flaskor!

BrauBeviale, 12-14 november, Nürnberg

YASKAWA
Hall 74 / Monter 7A-424
www.yaskawa.eu.com
www.airgrip.com

Yaskawa Nordic grundades på 70-talet i Torsås och ägs idag av japanska Yaskawa Electric Corporation, börsnoterat i Tokyo. Yaskawa en av världens ledande tillverkare av industrirobotar, el- och servomotorer, med över 430 000 MOTOMAN-robotar installerade över hela världen. Yaskawa Nordic har ca 160 anställda och kontor i Torsås, Kalmar och Jönköping.

Kommentarer (0)

Kommentera