Pär Tornemo blir ny chef för Yaskawa Nordic

Pär Tornemo blir ny chef för Yaskawa Nordic

Robotföretaget Yaskawa Nordic AB i Torsås har fått en ny chef. Från den 1 december 2015 leds företaget av Pär Tornemo, tidigare ansvarig för Corporate Planning inom företaget.

Pär Tornemo är civilekonom och har en tioårig erfarenhet av olika positioner inom Yaskawa Nordic. Han har under sina år inom företaget arbetat med produktion, ekonomi, eftermarknad och export.

Yaskawa Nordic AB har ett långsiktigt och nära samarbete med sina kunder för att kontinuerligt möta marknadens förändrade krav.

– Min uppgift blir att utveckla Yaskawa Nordic för att möta robotindustrins tillväxt och framtida utmaningar, säger Pär Tornemo.

Företagets avgående vd, Michael Tranberg, har beslutat att lämna företaget för att övergå till annan verksamhet.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

För ytterligare information kontakta Katarina Ketzénius, katarina.ketzenius@yaskawa.eu.com eller 0730-79 89 32.