Vågar du mötas på riktigt?

Samhället har förändrats och många företag kämpar med de stressrelaterade sjukskrivningarna som har ökat lavinartat. Stressade personer fattar oftare kortsiktiga beslut. Därför kan det vara en bra idé att låta kropp och sinne slappna av innan mötet. Med hjälp av olika metoder kan vi lugna ned vårt nervsystem och på så sätt bli mer klartänkta och öppna för nya lösningar, något vi idag ofta tror oss inte ha tid med.

Frågan är om vi har råd med de kortsiktiga beslut som kan vara grundade på stress och omedveten rädsla? Här på Yasuragi har vi bestämt oss för att vara en kraft i att skapa en mer hållbar värld, inte minst när det gäller företagande och individers välbefinnande. Här finns en plats gjord för att mötas på riktigt. Oavsett om det är ett möte med din familj, vänner, arbetskamrater eller det där viktiga mötet med dig själv. Vi lever i en föränderlig värld. För att vi ska kunna skapa en hållbar plats att samexistera på behöver vi alla börja med oss själva.

Det är när vi mår bra som vi har kraft att göra gott för andra och världen. Vägarna dit är många, men en sak vet vi och det är att det finns bara ett Yasuragi och här har vi kunskap om hur vi blir både mer klartänkta och effektiva.

Läs mer om möten på Yasuragi HÄR

• meditation