Yasuragi får hedersomnämnande i SSQ Award 2015 för sitt gedigna miljöarbete.

SSQ Award, Scandinavian Service and Quality Award är Sveriges största kvalitetsutvecklings- program inom hotell- och konferensnäringen med utvärdering av de viktigaste faktorerna för framgångsrikt och hållbart företagande. Programmet genomfördes 2015 för 14:e året och Yasuragi är en av de anläggningar som erhåller hedersomnämnande. SSQ Awards jury har granskat deltagarnas kvalitetsutvecklingsprocess och utvärderat i vilken utsträckning anläggningen arbetat målmedvetet, innovativt och framgångsrikt.

Det japanska spa- och konferenshotellet Yasuragi tilldelades juryns hedersomnämnande i miljöperspektivet. Utmärkelsen delades ut av Veronica Boxberg Karlsson, VD på SSQ Award under en prisceremoni på anläggningen den 9 februari 2016.

Juryns motivering: Yasuragi har ett gediget hållbarhetsarbete under namnet Feel Good, Do Good for sustainable living. Yasuragi har minskat sin förbrukning av el, biodiesel, kemikalier, vatten och avfall. De har ett implementerings- och uppföljningskrav på avdelnings-chefer och en hållbarhetschef som arbetar mycket aktivt med hållbarhetsfrågor såväl på Yasuragi, som utanför arbetsplatsen. Målet är att företaget skall bidra till och även inspirera andra till en hållbar livsstil. Bilder från prisutdelningen finns på www.ssq-award.com.

- För oss som företag är det oerhört viktigt att bidra till en hållbar utveckling på flera plan. Vår drivkraft är att påverka människor i en positiv riktning för att skapa en hållbar värld här, nu och i framtiden. Att få ta emot SSQ Awards hedersomnämnande för vårt miljöarbete är ett viktigt kvitto på att vi gör rätt saker på rätt sätt säger Sunniva Fallan Röd, Vd Yasuragi.

FOR ENGLISH see attached document below