YOGA GIRL® - gör världen till en bättre plats med nytt varumärke

För första gången någonsin tar en influencer ett personligt steg tillbaka för att ta ett annat stort kliv framåt. Nu lanseras varumärket Yoga Girl®, sprunget ur det som en gång var Rachel Brathens personliga Instagramkonto. Yoga Girl® är tänkt att ändra världen genom gemenskap, healing och självkärlek.

Genom att Rachel Brathen öppet och transparent delat med sig av sitt liv på sociala medier har hon kommit i kontakt med personer från hela världen som kämpar med stress, trauma, diskriminering, missbruk och psykisk ohälsa - listan kan göras lång. Hon såg det stora behovet av healing och ville göra något större än hon någonsin gjort innan. Det är här historien bakom det nya varumärket Yoga Girl® börjar.

Yoga Girl® tar sig an världen med målet att skapa en ny livsstil som fokuserar på gemenskap, healing och självkärlek. Via sina ambassadörer hoppas hon att de tillsammans ska göra världen till en bättre plats genom att hjälpa andra.

— Jag lyssnade till mitt hjärta och bestämde mig för att skapa ett varumärke och en gemenskap med huvudbudskapet att alla kan vara en Yoga Girl. Jag är inte unik och jag personligen kan bara hjälpa så mycket som en person kan göra. Men tänk vad mycket vi kan göra tillsammans och vilken stor skillnad vi kan göra, säger Rachel Brathen.

Man kan inte rädda världen förrän man räddat sig själv, därför är det viktigt att fokusera på att läka sig själv först. Yoga Girl® stöttar personer med yoga, meditation, utbildning, kurser och innehåll som hjälper dem i deras personliga utveckling. Yoga Girl® är också först i världen med att samarbeta med 29k, en digital plattform för personlig utveckling som är gratis och tillgänglig för alla.

Att knyta an till andra är ett grundläggande behov hos oss människor. Den nya plattformen erbjuder verktyg för delning och gemenskap. Yoga Girl® bygger ett sammanhang där alla kan vara en Yoga Girl ( #iamyogagirl).

— Stereotypen av en person som yogar är en smal, flexibel vit kvinna. Så är det inte, yoga är för alla! Oavsett ålder, kön, storlek, etnicitet, sexuell läggning, tro eller erfarenhet av yoga, så hör du hemma här. Vi på Yoga Girl® diskriminerar ingen och vi kämpar alltid för mångfald och jämlikhet, inte bara inom yogavärlden utan överallt, säger Rachel Brathen.

För att skapa tillhörighet och bygga gemenskap kan den som vill köpa Yoga Girl®-produkter. Hållbarhet och tillväxt är A och O för Yoga Girl®, därför går 10% av intäkterna direkt till Yoga Girl® Foundation.

För att hjälpa världen har Yoga Girl® utvecklat en modell kallad #businessforchange som sammanför företagande och entreprenörskap med tanken att göra gott. Ett sätt är genom att donera pengar till Yoga Girl® Foundation som stöttar kvinnor och barn som utsatts för trauman, orättvisor, misshandel eller fattigdom.

— Men främst av allt, så tror vi att det går att förändra världen genom att först förändra sig själv, och att hjälpa andra är en naturlig del av den vägen, säger Rachel Brathen.

Yoga Girl® är en rörelse, en livsstil och ett varumärke med visionen att läka och förändra världen. Alla är födda jämlika, alla har samma potential. Alla kan vara en Yoga Girl.

Q & A finns bifogad.

Länkar och pressbilder på produkter från Yoga Girl® och Rachel Brathen finns nedan. Fler bilder finns i pressrummet.

För intervjuer eller andra pressfrågor, kontakta Vilhelm Hanzén, Gul PR:
vilhelm@gulpr.se eller 0736-90 74 09

• Health Care

Yoga Girl® is a movement, a lifestyle and a brand with the vision to heal and change the world. Everyone is born equal, everyone has the same potential, everyone can be a Yoga Girl.

Vilhelm Hanzén

presskontakt +46736907409