Glädjen i att ge

Tycker du att det bästa som finns är att få presenter? Då tillhör du faktiskt en minoritet. En ny undersökning från YouGov visar att 2 av 3 föredrar att ge presenter.

De flesta minns nog barndomens stora glädje i att slita bort presentsnören och presentpapper från presenterna. Men vad tycker vuxna bäst om? Att ge eller att få presenter? YouGov har frågat svenskarna vad de föredrar.

Glädjen i att ge

2 av 3 föredrar att ge presenter, medan bara 1 av 5 föredrar att få presenter. Du kan alltså slita av papperet från dina presenter med extra gott samvete i framtiden, eftersom du högst sannolikt även gläder givaren.

Undersökningen är genomförd av opinions- och marknadsundersökningsföretaget YouGov. Under perioden 9 - 12 december 2016 har sammanlagt 1009 intervjuer genomförts med män och kvinnor i åldern 18+ via YouGov Sveriges internetpanel. Urvalet är representativt för kön, ålder och geografi.