YouGov växer och rekryterar inom opinionsmätningar

Opinions- och marknadsundersökningsföretaget YouGov fortsätter att växa inom opinionsmätningar och i augusti har Birgitta Halvarsson tillträtt som seniorkonsult.

Birgitta kommer närmast från TCO Development där hon arbetat som Kommunikationschef. Birgitta har tidigare erfarenhet från fackliga organisationer som Vårdförbundet, från bank- och finanssektorn som SEB och från undersökningsbranschen som Research International och ISI Wissing.

Vår nysatsning inom opinionsmätningar i Sverige fortsätter nu planenligt och Birgitta med sin erfarenhet kommer att bli ett mycket bra tillskott i vårt team, säger Lars Björkman, YouGov.

YouGov känns som ett modernt och nytänkade undersökningsföretag. Att få vara med och utveckla affärsomårdet Opinion känns därför mycket spännande. Med min bakgrund från både kommunikationsområdet och marknadsanalys i såväl  företag som intresseorganisationer hoppas jag kunna bidra till ökad kundnytta, säger Birgitta Halvarsson

För vidare information, kontakta:

Lars Björkman, Chef Affärsutveckling Norden, tel 08-410 151 59, lars.bjorkman@yougov.com

• Undersökningar