Younghearts släpper musikvideo till En God Jul!

Julen sägs vara barnens högtid men allt fler barn känner sig idag ensamma på julafton och enligt Bris inkommer cirka 1000 samtal just denna högtid där barn som mår dåligt lättar sina hjärtan. Därför vill Younghearts genom text och musik vara den vän som finns där med uppmuntrande ord och släpper nu en musikvideo till sin tredje låt - jullåten En God Jul.

Younghearts som består av ungdomarna Amanda, Grim, David, Nikita och Juliette är alla mellan 10 och 15 år. Gruppen vill med sin musik och sina texter lyfta fram vikten av att hjälpa och stödja varandra och genom att förmedla ett starkt positivt budskap vill de lyfta frågorna kring utanförskap, mobbing, rasism, näthat och andra ämnen som idag tynger dagens unga i och utanför Sverige.

I november släppte gruppen sin tredje låt ”En God Jul” och imorgon den 6 december, lagom till jul, släpps den officiella musikvideon. Ingen ska behöva känna sig ensam och med denna låt och musikvideo vill gruppen finnas där som en vän när ensamheten gör sig påmind. Se musikvideon här:

Så här säger Mats Tärnfors, gruppens musikproducent, om gruppen: ”Det är en enorm ynnest att få jobba med dessa unga artister. Deras unga hjärtan brinner för något stort. De vill mer än bara att sjunga, så att få vara med på denna resa med dem och hjälpa dem skriva meningsfulla texter om viktiga ämnen för att sprida kärlek och glädje är ett privilegie. Flera gånger när vi har spelat in har jag fått rysningar.” - Mats Tärnfors, RealMusic/Songs of Sweden AB

De 9 (och en halv) budorden för unga hjärtan

För att det ska bli en bättre tillvaro för alla har Younghearts 9,5 budord som de följer och även uppmuntrar andra att följa:

1. Du må tro på dig själv och våga stå upp för vad som är rätt och våga säga ifrån om någon blir dåligt behandlad.

2. Du må vara snäll mot alla djur.

3. Säg något bra om dig själv varje dag.

4. Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

5. Du må alltid fråga dina kompisar om hur de har det och om man kan hjälpa till, på så sätt får folk förtroende och du kan hjälpa.

6. Följ ditt hjärta och var dig själv, du behöver inte vara som alla andra.

7. Våga stå på dig, annars gör någon annan det.

8. Fokusera på varandras likheter, vi har alla något gemensamt.

9. Acceptera alltid både dig själv och andra som de är. Trots motsatta åsikter så kan man alltid försöka lyssna och lära sig något nytt, eventuellt ifrågasätta om det är något man tänker på.

9.5 Du må icke behålla allt ditt godis för dig själv. :)

Tidigare har gruppen släppt låtarna ”If you got a young heart” och ”I´m a fighter” som finns att lyssna på Spotify och iTunes. Younghearts kommer att slå för och inspirera alla hjärtan, unga som gamla, och är ett samarbete mellan Productions Sthlm-Paris, RealMusic/Songs of Sweden AB och Bildproduktion Blomman AB.

Spana gärna in våra kanaler här:

Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCeDsnkayGS7v5RUUVGwgMiQ

Spotify: https://open.spotify.com/album/4DVrNKPggC5m4U4rmFVTkb

Facebook: https://www.facebook.com/Younghearts-Sweden-1730925830256953/

Hemsida: www.younghearts.se

Instagram: younghearts_sweden

Musical.ly: younghearts_sweden

Snapchat: younghearts_swe

Vill du boka gruppen för ett framträdande eller en intervju? Kontakta då Joachim Staaf, producent och initiativtagare, på info@younghearts.se.