Radiant Lip Crayon är nominerad till Årets läpprodukt

Yves Rochers Radiant Lip Crayon är nominerad till ”Årets läpprodukt under 180 kr” i Swedish Beauty & Cosmetics Awards 2016 – Sveriges enda oberoende och mest prestigefyllda branschtävling inom skönhet och hårvårdsprodukter. För nionde året i rad, den 14 april 2016, samlas den svenska skönhetsbranschen till galatillställningen i Stockholm för att uppmärksamma och belöna de produkter som utmärkte sig mest under året som gått.

Yves Rocher har tidigare varit framgångsrika och vunnit utmärkelser för både kroppsvård, hudvård, herrdoft och damdoft. Nu står förhoppningar att även ta hem ett pris inom segmentet makeup. Kandidaten Radiant Lip Crayon är ett läppglansstick som ger leendet lagom lyster och lätt färg. Det är berikat med mjukgörande smör från sheanöt och mango som håller läpparna mjuka och återfuktade.

- Makeup är ett segment som växer och är även ett av våra fokusområden på Yves Rocher. Radiant Lip Crayon är en produkt som har blivit väldigt uppskattad av våra kunder så det känns extra roligt att också få bekräftelse från experter i branschen, säger Sara Bertram, Marketing Director Yves Rocher.

Den 14 april arrangeras Swedish Beauty & Cosmetics Awards för nionde gången av branschorganisationen Kemisk-Tekniska Leverantörförbundet. Juryn består av erfarna jurymedlemmar som arbetar inom skönhetsbranschen.