Sensitive Végétal nominerad till "Årets Forbrugerpris" i Danish Beauty Award 2016!

Yves Rochers Sensitive Végétal Intense Soothing Concentrate är nominerad till det mest eftertraktade priset i Danish Beauty Award 2016!

Danish Beauty Award ska för 10:e gången delas ut vid en prisutdelningsgala i Köpenhamn den 29 april. I år finns det totalt 29 kategorier som omfattar både handelns produkter men även professionella frisör- och kosmetologprodukter. Den mest eftertraktade kategorin bland kosmetikföretagen är Årets Forbrugerpris (Årets Förbrukarpris) som innebär att danska BT (Berlingske Tidning) håller en omröstning bland sina läsarna som får bestämma vem som vinner priset. Det är till detta pris Yves Rochers Sensitive Végétal Intense Soothing Concentrate är nominerad!

Många har en känslig hud och kan inte använda vilka hudvårdsprodukter som helst. Serien Sensitive Végétal innehåller Sigesbeckia orientalis som är en medicinalväxt från Madagaskar, länge känd för sina välgörande effekter på känslig hud. Den fungerar som en skyddsbarriär mot yttre angrepp och ger huden omedelbar lindring. Intense Soothing Concentrate är helt fri från parfym, parabener, färgämnen - och konserveringsmedel tack vare sin lufttäta förpackning.