Pressmeddelande -

Yves Rocher avslöjar receptet för framtidens kundtjänst inom e-handel, på Nordic eCommerce Summit 2014

Skönhetsföretaget Yves Rocher medverkar som talare på e-handelskonferensen Nordic eCommerce Summit i Stockholm den 20-21 maj, skandinaviens största ehandelskonferens med 1500 deltagare. I talet kommer receptet till framtidens kundtjänst att presenteras för att hjälpa fler detalj- och e-handelsföretag att lyckas med sina kundmöten.

Yves Rocher är ett sant omnikanalföretag. Mötet med kunderna sker via postorder, e-handel, telefon och i fysiska butiker. Det ställer höga krav på kundtjänstfunktionen. Hos Yves Rocher arbetar men såväl med en intern kundtjänstavdelning som med en extern leverantör. Med växande e-handel och allt fler digitala kundmöten via sociala medier har Yver Rocher nu tagit viktiga steg för framtidens kundtjänst och alltfler nöjda kunder. Delar av det hemliga receptet kommer kundservicechefen att dela med sig av på Nordic eCommerce Summit 2014.

Till att börja med. Utgå ALDRIG från att kunden är nöjd! Att tro att tysta kunder betyder nöjda kunder är en ursäkt för att inte bry sig om kunderna. Vi menar allvar med att ha kunderna i fokus. Genom att lyssna, mäta och följa upp kundmöten kan vi agera ännu bättre i kundmöten. Eftersom allt fler av våra 400 000 kundfrågor dessutom sker i sociala medier har vi styrt om våra satsningar för att snabbt hjälpa våra kunder även där, säger Petra Olandersson.

I presentationen kommer Yves Rocher att beskriva hur man effektivt kombinerar intern kundtjänst med externa kontaktcenterresurser.

I vårt nya sätt att arbeta har vi kombinerat det bästa av våra interna resurser med vår externa leverantör och skapat ett recept för kundmöten. Resultatet är bättre kundservice, större förståelse för deras behov och önskemål, starkare ambassadörer och ett bättre resultat. Lärdomar som vi tror att fler e-handelsföretag kan dra nytta av, säger Petra Olandersson, kundservicechef på Yves Rocher.

Nordic eCommerce Summit arrangeras 20-21 maj på Stockholm Waterfront Congress Centre.

För mer information kontakta:

Sara Bertram, presskontakt Yves Rocher. 042 – 17 96 46. Sara.bertram@yves-rocher.se