Nyhet   •   Sep 03, 2014 09:18 CEST

Fördelarna med ZeroLime är många, säger Ilona Orgmets, Head of recruitment på Adecco. ”Genom att använda ZeroLime kan vi enkelt återanvända kandidater, idag tillsätts ca 33% av uppdragen (ökar för varje månad) av befintliga kandidater, tidigare påbörjades en ny process för varje nytt uppdrag, genom denna återanvändning sparar vi mycket pengar på annons- och overheadkostnader, detta leder i sin tur till att vi har blivit mycket snabbare på att presentera kandidater/konsulter till kund.”

Adecco - världens största och Sveriges tredje största bemanningsföretag använder ZeroLime för hela sin svenska verksamhet. Adecco använder även systemet för konsult/kandidatpresentationer.

Klicka hör för att anmäla dig till ett kostnadsfritt luncseminarium där Ilona Orgmets berättar mer!

USP:arna med ZeroLime ur Adeccos, våra kandidaters och kunders perspektiv:

• Mycket enkelt och snabbt att registrera en profil. Det har inneburit att vi fått dyrgt 220.000 CV:n i vår databas på 20 månader.
• Kandidatlöfte: ”När du registerat dig hos Adecco kommer du automatiskt bli matchad mot alla lediga jobb hos Adecco”
• Enkelt att kommunicera med kandidater genom systemet – alla får återkoppling och det förenklar nätverkande med attraktiva kandidater (employer branding).
• Välfungerande sök- och matchningsfunktion gör kandidaterna synliga för rekryteraren. (Systemet gör jobbet.)
• Bra och logiskt systemstöd för rekryteraren genom hela processen. Gör att hen kan ha många processer igång samtidigt med bibehållen kvalitet och tempo.
• Snygg och överskådlig kandidatpresentation till kund genom profillänk. Känns också modernt jämfört med CV i wordformat.
• Enkelt att mäta och följa upp vilka kanaler för platsannonser som ger flest respektive bäst kandidater.
• Videopresentation av kandidat ger rekryteraren och kunden möjlighet att få ett intryck av kandidatens personlighet istället för eller inför en intervju.