ZeroLime släpper 2.0 av sitt video- och webbaserade rekryteringsverktyg

Video- och webbaserat rekryteringsverktyg

Att rekrytera personal är för många företag, i alla branscher, tidskrävande och kostsamt.

ZeroLimes video- och webbaserade rekryteringsverktyg tar bort tidstjuvar och effektiviserar hela rekryteringsprocessen, vilket ger bättre rekryteringar då rekryterare kan lägga mer tid på kvalitetssäkring istället för administration av sökande. Att använda video i rekryteringsprocessen sätter också fokus på sökandes personlighet tidigt i processen, vilket ger fördelar för både sökande och rekryterare.

ZeroLimes rekryteringslösning är modulbaserad, där basmodulen Annonsering & Kandidathantering är en grundläggande modul som hanterar rekryteringsprocessen från nytt uppdrag, databassökning, annonsering till screeningsprocess.  Systemet är mycket enkelt och man får en mycket visuell bild hur de sökande flyttas fram i processen mot anställning.  Genom att skapa mallar för annonsering, vanliga kompletterande frågor så snabbas urvalsprocessen upp. Samtidigt sparas all information i databasen för att kunna återanvändas vid nya uppdrag.

Som en tilläggsmodul finns Videomodulen. Den är unik och möjliggör att enkelt spela in en annonsvideo för att öka intresset för tjänsten, kommunicera viktiga budskap verbalt istället för skriftligt, samt visuellt presentera och profilera sitt bolag.

Videopresentation
Sökande till tjänsten kan på samma enkla sätt spela in en kort presentation av sig själva som ett komplement till övrig ansökningsinformation.

Videointervju
Rekryteraren har även möjlighet att skicka intervjufrågor till sökande för få en mer komplett bild av de som söker och därmed effektivisera rekryteringsprocessen. Att använda videopresentationer och webbintervjuer ger en unik möjlighet att på ett mycket smidigt sätt ”screena” kandidater innan man göra längre och mer tidskrävande intervjuer.

- Intresset för vårt rekryteringssystem är enormt stort och vi har redan skrivit avtal med kunder i flera olika branscher, säger Christian Hultén, VD på ZeroLime.

Lena Forsberg, VD på Placera Personal är mycket imponerad av verktygets effektivitet.

”Genom att använda ZeroLimes system skapar vi snabbt annonser med video och screeningfrågor som skapar både uppmärksamhet och stärker vårt varumärke. Att vi dessutom kan påbörja anställningsintervjun via webbkamera sparar mycket tid både för oss, de arbetssökande och för våra kunder."

Kontakt: Christian Hultén, VD ZeroLime.
Växel: +46 (0) 8 514 90 000
Mobil: (0) 70 59808 60
E-post: christian.hulten@zerolime.se

• bemanningsbranschen
  • unikt rekryteringssystem
  • videorekrytering
  • zerolime
  • rekryteringssystem
  • bemanningssystem
  • video och webbaserad rekrytering

ZeroLime erbjuder video- och webbaserade lösningar för rekrytering och bemanning. Genom att använda dessa lösningar kan företag effektivisera sin verksamhet och drastiskt sänka kostnaderna för sin personalhantering. Utöver videoinspelningar och webbintervjuer ger ZeroLimes lösning ett helautomatiserat stöd för tester (t ex kompetens eller personlighetstester) och smidig referenstagning via webbformulär.

Företaget grundades av Mats Wernheim och störste ägare är Mannerheim Invest AB.

Niklas Jardeby

Presskontakt vd 073-240 90 92