Åhléns går nästan utanför ramen

Några av skyltningens starkaste trender just nu är LED-belysning och utfallande budskap. Gärna i stora format.

Åhléns är en av många som kombinerat de trenderna när de skyltar med populära Infinity-produkter från Zone Systems. De varianter av Infinity som Åhléns valt till sina butiker är bakbelyst med LED som ger ett behagligt ljus.

- Vi har installerat flera olika Infinity i butikerna. Både dubbelsidiga och enkelsidiga samt i flera olika mått. Valet föll på denna produkt då den ger ett sobert intryck som passar våra butiker som ”handen i handsken”, berättar Ronny Valdevi på Åhléns.

- Infinity tillverkas i olika utföranden. Exempelvis kan man välja på modeller med bak- eller sidobelysning alternativt en variant avsedd för frontbelysning. De finns även med olika djup och tillverkas alltid utifrån kundens önskade mått, informerar Olof Viklund som är KAM på Zone Systems.

Budskapen printas på modifierad vepa och fästs i ramen av butikspersonalen, som även enkelt kan byta budskap när det behövs. Vepan upplevs nästan som ett trumskinn som spänts i ramen och ger en känsla av att budskapet nästan går utanför ramen.

För mer information kontakta Olof Viklund
olof@zone-systems.com

• Media, kommunikation

• led
  • skyltkoncept
  • infinity
  • led-belysning

På Zone Systems utvecklar vi klassiska och digitala skyltar och skyltlösningar för butiker, restauranger, samt andra köpställen och publika mötesplatser.

Vi har drygt 35 års erfarenhet av skyltkommunikation. Det gör att vi vet vilka skyltlösningar som fungerar bäst i olika miljöer. Med vårt stora kunnande och breda produktsortiment vänder vi oss till kunder som vill nå ut med sina budskap med hjälp av enhetlig, genomtänkt och effektiv kommunikation.