Digital Signage Solutions rekryterar en stark profil

Helhetsleverantören inom Digital Signage, DSS (Digital Signage Solutions) expanderar och har rekryterat en stark profil inom retail. Niclas Ahlund tillträder 1 februari som Account Manager med fokus på affärsutveckling. Niclas kommer närmast från Clas Ohlson där han ansvarade för bl a konceptutveckling.

Med sina 20 år inom Clas Ohlson har Niclas gedigen retail-erfarenhet av projektledning, skärmlösningar och mjukvara.I sin nya roll är Niclas primärt ansvarig för att öka DSS närvaro på marknaden.

- Niclas är en nyckelrekrytering för att stärka vår position på marknaden ytterligare. Hans breda kunskap och erfarenhet inom digital skyltning i butik blir en stor tillgång för oss som ett expanderande bolag.

Niclas har helt rätt bakgrund och kommer tillföra mycket både när det gäller att utveckla våra affärer, hitta nya kunder och att förvalta våra fantastiska befintliga kunder, säger VD Mikael Vestin.

- Jag är väldigt glad över att nu bli en del av den resa som DSS gör. Att få möjligheten att delta i utvecklingsarbetet i en organisation med så tydliga mål för hur den framtida signage-världen ska se ut är mycket spännande. DSS starka fokus på kvalitet lockar dessutom mig. Att sedan få komma in på ett tidigt stadium i en mindre organisation med snabba beslutsvägar och stora ambitioner om att växa, sätter jag stort värde på säger Niclas Ahlund.

Niclas Ahlund tillträder sin nya tjänst 1 februari.

• Data, Telekom, IT

Digital Signage Solutions (DSS) är ett systerbolag till Zone Systems där vi har gemensamt Treac AB som huvudägare. DSS utvecklar koncept inom digitala skyltar för butiker, restauranger, och till organisationer med kommunikationsbehov via display. Personalen i DSS har över 15 års erfarenhet inom digitala media och har hjälpt hundratals kunder genom åren med sin digitala kommunikation.

DSS har ett nära samarbete med systerbolaget Zone Systems som har drygt 40 års erfarenhet av att utvecklar klassiska skyltlösningar för butiker, restauranger, köpställen och publika mötesplatser.

Mikael Vestin

VD, Digital Signage Solutions Sweden AB Digital skyltning - Digital Signage +46 708 33 93 45