Pressmeddelande -

Zound rekryterar Peter Holmberg som ny global PR-Chef för Marshall hörlurar och högtalare

Peter Holmberg blir ny global PR-chef för Marshall hörlurar och högtalare på Zound Industries. Peter kommer närmast från rollen som Global PR & Social Media Manager på Visit Sweden där han ansvarade för en rad framgångsrika kampanjer och har samlat stor erfarenhet av att arbeta med PR på global nivå.

I sin nya roll på Zound kommer Peter att ansvara för att utveckla kommunikationen kring Zounds Marshall-produkter och driva synligheten i förtjänad media i Sverige och internationellt.

– Kombinationen av global PR, musik och teknik var det som lockade mig till Zound. Jag har hela livet attraherats av Marshall som varumärke och det känns fantastiskt att nu få arbeta för att stärka Marshalls globala kommunikation. Zound Industries är ett spännande, snabbväxande företag och jag ser fram emot att bli en del av ett väldigt kreativt och kompetent team, säger Peter Holmberg, PR Manager Marshall på Zound Industries.

Före sina drygt fyra år på Visit Sweden har Peter arbetat för olika PR-byråer, senast som avdelningschef för Consumer/Digital på byrån Grayling.

– Peter har en gedigen erfarenhet av att jobba med PR och kommunikation internationellt och kommer att tillföra mycket till såväl vårt Marshall-team som till Zound i stort. Vi är väldigt glada att äntligen ha honom på plats, säger Joel Singer, Brand Director Marshall på Zound Industries.

• Livsstil

• marshall
  • zound industries

Zound Industries designar och utvecklar högtalare och hörlurar under varumärkena Marshall och Urbanears. Med ett tydligt fokus på innovativ teknik och användarcentrerad design har Zound sedan starten 2008 lanserat en lång rad ikoniska och prisbelönta produkter. 2018 annonserade Zound ett nytt partnerskap med adidas där de första produkterna väntas lanseras under 2019.

Gustav Dahlgren

Communications manager +46 704 96 93 13