Comviqs kunder maxar användingen av 4G med ny router från ZTE

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2013 10:00 CEST

17 juni 2013 – ZTE och Comviq lanserar nu ett enkelt sätt för Comviqs abonnenter att få ut det mesta av 4G. Comviqs nya Bredband 4G-abonnemang i kombination med ZTEs 4G-router MF28D, ger användare tillgång till nerladdningshastigheter på upp till 100 Mbps. Routern kan koppla samman över 30 trådlösa enheter (t ex smartphones, surfplattor och laptops), stöder såväl 3G som 4G och gör visning av film, onlinespel, överföring av filer med mera, till ett rent nöje. Dessutom är routern utrustad med ett SIM-kort som gör det möjligt att enkelt överföra data från enheter såsom surfplattor, spelkonsoler och smartphones.

-  Vårt fokus har varit enkelheten för kund. Vi är oerhört nöjda med hur snabbt och smidigt det går att komma igång och använda routern, och att den ger våra användare maximal användning av Sveriges bästa 4G-nät, säger Gustaf Ledin, produktchef, Comviq.

-  Comviq värdesätter en produkt som är lätta att använda och levererar hög prestanda. Vi är därför väldigt stolta att Comviq har valt ZTE och MF28D i sin insats att leverera värde för pengarna säger Lars Johansson, Key Account Manager, ZTE.

Routern MF28 kommer att säljas tillsammans med Comviqs nya Bredband 4G-abonnemang med start den 11 juni 2013 och kommer att kosta 190 kr/månad för 20 GB data. Comviqs Bredband 4G finns att köpa på www.comviq.se

Kommentarer (2)

Denna router har inte LTE/4G för 900 MHz (endast 800/1800/2600 MHZ vilket är Europastandard, men icke för Tele2/Comviq/Telenor som använder 900 MHz i stället för 800 MHz), så inga Comviqkunder får 4G utanför större städer/samhällen!
    Oseriös/vilseledande marknadsföring!

- Bengt Dahlquist - 2014-01-10 09:46 CET

Nog finns stöd för 900Mhz allt.
    Speedtest mot telenor´s server i oslo säger just nu 72mbit ner, 25mbit upp och 38ms. Vilket får anses som rätt bra med tanke på att jag bor utanför Örnsköldsvik
    Nu är det LTE/4G i en mindre stad vi talar om så runt 50-60mbit är mer vanligt under dagarna, men måste säga att routern fungerar alldeles ypperligt

Saxat från statusfältet i routern
    "RSRP-99 dBm