Sådan får din virksomhed succes på nettet

Det er næppe gået nogens næse forbi, at vi lever i en tid, hvor internettet fylder mere og mere. Således er det selvfølgelig af afgørende betydning, at din virksomhed er til stede og især relevant på internettet. Det handler ikke længere kun om at have en hjemmeside med produkter eller services, det handler i den grad også om at gøre det nemt for forbrugeren og atgøre din virksomhed indbydende. Det handler om, hvordan din virksomhed kan gøre din målgruppes hverdag lettere.

Affiliate marketing: nøglen til forbrugeren

Alt dét er selvfølgelig lettere sagt end gjort, og det er her, at affiliate marketing kommer ind i billedet. Affiliate marketing er kort fortalt indhold på nettet, som folk gerne vil læse, og som opfordrer læseren til at klikke på et produkt eller en service via en hjemmeside. Tit findes indholdet på en blog i form af enten guides, tests eller en form for nyhedsartikel.

Affiliate-tekster er vigtige redskaber for din virksomhed, fordi den moderne forbruger i dag er træt af direkte reklamer – kort sagt at blive påduttet salg hele tiden. Derfor er marketing i dag meget mere fokuseret på at komme naturligt ind i forbrugernes liv og ’ramme’ dem, der hvor de naturligt er, eksempelvis på blogs, der interesserer dem. Kan du få en forbruger til at opsøge din virksomhed, uden du decideret har henvendt dig direkte, så har du succes, og dét er en kunst.

Google er din bedste ven eller din værste fjende

Der findes forskellige former for affiliate marketing, som er værd at overveje, når du går i gang med dit nye projekt. Ovenfor har vi forklaret, hvad affiliate overordnet set er – i dybden er det selvfølgelig meget mere. En god start er at få skrevet såkaldte ’linkbuilding’-artikler, der, som navnet antyder, er artikler, der linker til andre hjemmesider. Når du lægger linkbuilding-artikler op, ser Google det som et slags kvalitetsstempel og vil derfor automatisk vise de pågældende sider før andre. Kan du få inkorporeret relevante søgeord – ord, som forbrugeren søger på i forbindelse med din virksomhed – er du rigtig langt.

Det handler selvfølgelig om at gøre teksterne spiselige for læserne, så du ikke mister dem undervejs. Sørg derfor altid for at få skrevet tekster i en overskuelig længde og gerne med et rigeligt antal overskrifter, der fungerer som naturlige pauser i læsningen. Overskrifterne skal selvfølgelig være indbydende, pirrende og informerende.

Et godt eksempel

Når man tænker over det, er det faktisk lige til det hele. Det er selvfølgelig lettere sagt end gjort, og derfor får du her et godt eksempel på en side, som har styr på de fleste af de beskrevne principper. Produktzoom er et digitalt forbrugermagasin, der tester produkter og guider forbrugeren gennem forskellige hverdagsprodukter. Her sørger de ikke kun for, at de forskellige virksomheders produkter er relevante for forbrugeren, men serverer også det hele i et flot og brugervenligt design, så man som læser nemt kan finde rundt.

Et sidste tip er derfor at tænke over designet på bloggen eller teksterne. Overskuelighed og nemhed er guld værd! Held og lykke med din virksomhed!