Nordens beste restaurant flytter til Sydney og Singapore Airlines flyr Noma ”down under”.

Nomas kjøkkensjef René Redzepi kunngjorde for kort siden at han i januar 2016 flytter hele Noma til Sydney i Australia i en ti ukers periode. Noma samarbeider med blant annet Tourism Australia om prosjektet, og det er Singapore Airlines som vil fly René og hans team ”down under”.

"Vi ser frem til neste år og nye utfordringer. Det blir en annerledes reise, men en som jeg er utrolig begeistret for. Vi får nok en gang muligheten til å utvide vår horisont, åpne for nye smaker, etablere nye vennskap og ikke minst se igjen gamle venner”, sier Redezpi som har besøkt Australia flere ganger.

René og hans team vil finne fram til de beste råvarene og skape en meny som fokuserer på produsenter og leverandørers som har respekt og pasjon for havets og jordens ressurser. Som en viktig del av forberedelsene frem mot åpningen har René og hans team allerede vært i Australia flere ganger for å møte produsenter, lokalsamfunn og kokker.

"Australia, og ikke mindst Sydney har lenge vært en populær destinasjon for nordmenn og skandinavere, og kontinentet ”down under” er mer enn storslått natur. Australia har de siste årene utviklet både et godt kjøkken og noen supre viner. Vi er stolte over å kunne fly René Redzepi og hans team ”down under”, og ser frem til et godt samarbeid med Noma, sier Henrik Hanevold, salgssjef for Singapore Airlines i Norge.

Noma Australia åpner i januar 2016, og vil servere lunsj og middag fem dager i uken.

For flere detaljer se www.noma.dk/australia.

Oslo, august 2015

For ytterligere informasjon, bilder m.m. kontakt:

Pressekontakt Singapore Airlines Norge:

Lena Petersson, mob: +47 922 81518, e-post lena@flerveis.no

Pressekontakt Noma:

Arve Posada Krognes, PR Manager Noma . mob: +45 3296 3297, e-post: ak@noma.dk

• Lifestyle, Fashion, Leisure

• singapore airlines
  • noma
  • australia
  • sydney

Om Noma

Noma ble startet i 2003 av kokken René Redzepi og ligger i København. Restauranten har kun 11 bord, og ble kåret til verdens beste restaurant tre år på rad frem til 2014.

Om Singapore Airlines

Singapore Airlines ble grunnlagt i 1972 med 10 fly til 22 destinasjoner. I dag er Singapore Airlines verdens mest prisvinnende selskap med en moderne flåte på 104 passasjerfly og ytterligere 110 i bestilling. Singapore Airlines’ nettverk, inkludert SilkAir og Singapore Airlines Cargo, omfatter 104 destinasjoner i 37 land.

Singapore Airlines har alltid lagt vekt på gode råvarer, god mat og service, og har vunnet flere priser for servering om bord. Samarbeidet med Noma tydeliggjør nok en gang selskapets engasjement for å skape gode opplevelser – ikke bare om bord men også på destinasjonene som Singapore Airlines flyr til.