SINGAPORE AIRLINES HJÄLPER BARNS RÄTTIGHETER PÅ VÄGEN

Singapore Airlines stödjer svenska Global Child Forum, den ledande globala plattformen för barns rättigheter. Organisationens första asiatiska möte hålls i Kuala Lumpur den 5 maj och flygbolagets täta linjenät, som täcker alla länder i Sydostasien, säkrar ett brett deltagande från ledande företag och organisationer, till fördel för barn i hela regionen.

Singapore Airlines är med och stödjer Global Child Forum när den globala organisationen håller sitt första asiatiska möte. Mötet hålls i Kuala Lumpur och temat är ”Mobility & Connectivity: Children’s Rights and Sustainable Business”. Organisationen kommer att fokusera på de möjligheter som teknik och IT, en ung och växande arbetsstyrka samt en rese- och turistnäring i snabb tillväxt kan ge företag och i synnerlighet barn.

Global Child Forum initierades av den svenska kungafamiljen under 2009 och har som syfte att föra samman ledare och beslutsfattare från företag, myndigheter, den akademiska världen och det civila samhället för att identifiera möjligheter för hur ansvarsfulla företag kan bidra till att förverkliga barns rättigheter i ASEAN-regionen. Forumet kommer att öppnas av kung Carl XVI Gustaf – grundare och hedersordförande i Global Child Forum.

”Vi känner oss privilegierade och mycket stolta över att få samarbeta med en så prestigefull och uppskattad organisation som Global Child Forum. Vi har hela världen som vår arbetsplats och vill gärna se till att vårt linjenätverk kan hjälpa eldsjälar i och omkring Global Child Forum att utföra sitt viktiga arbete till fördel för världens barn”, säger Tim Lee, General Manager för Singapore Airlines i Sverige, Norge och Danmark.

Singapore Airlines erbjuder tillsammans med sitt dotterbolag Silk Air ett linjenät som omfattar alla länder i Sydostasien. Och det är viktigt för Global Child Forum, som har mer än 250 representanter från hela regionen inbjudna till mötet i Kuala Lumpur.

Om Singapore Airlines

Singapore Airlines driver en modern flotta som erbjuder kabinprodukter i världsklass och service av hög kvalitet som tillhandahålls av den ikoniska och eleganta Singapore Girl. Med Changi i Singapore som sitt huvudsakliga nav flyger bolaget till 60 destinationer i 33 länder.

Singapore Airlines flotta består av mer än 100 moderna flygplan och företaget gjorde flyghistoria i oktober 2007 då man var världens första flygbolag som satte världens största kommersiella flygplan i luften, Airbus A380. I juli 2013 lanserade Singapore Airlines en ny generation kabinprodukter i alla tre klasserna, liksom världens mest avancerade in-flight underhållningssystem.

Singapore Airlines introducerade den nya klassen Premium Economy Class i augusti 2015 och fick nyligen sin första Airbus A350-900 levererad. Detta är i linje med företagets ambition att kontinuerligt modernisera och utöka flottan.

• sverige
  • global child forum