Tapflo introducerer de to største magnetdrevne centrifugalpumper

Alle Tapflo CTM-pumper kan leveres med BSP gevind, flanger eller slangefittings. Pumperne kan anvendes til at transportere kemisk aggressive og giftige væsker, såvel som rene og tyndtflydende væsker, sure eller basiske. Alle væskeberørte komponenter er udført i ikke-metalliske sprøjtestøbte termoplastiske materialer, hvilket giver pumperne stor kemisk modstandsdygtighed.

- Versionen udført i PP-GF (glasfiberforstærket polypropylen) tilbyder stor mekanisk styrke, og mulighed for pumpning af væsker med temperatur op til 70°C. PVDF (PolyVinylidin DiFluorid) versionen har overlegen kemisk resistens, og kan anvendes ved temperaturer op til 80°C – udtaler Gunnar Theding, OEM - Key Account Manager for Tapflo.

- Den afgørende forskel mellem vores magnekoblede pumper, og andre magnetkoblede pumper på markedet, er den robuste konstruktion, uden anvendelse af en aksel. Løbehjulets magnetenhed er i stedet udstyret med kraftige lejebøsninger, som gør den traditionelle skrøbelige aksel overflødig. Resultatet er en pumpe med færre komponenter, og med større driftssikkerhed – forklarer Mikolaj Laguna-Horodniczy fra Tapflo Marketing.

Tapflo CTM pumper er udstyret med en kraftfuld magnetkobling, hvor kombinationen af NdFeB (Neodymium-iron-boron) magneter og et unikt system til fastholdelse af de indvendige magnetelementer, giver overlegen styrke under hårde driftsbetingelser. Effekten overføres problemfrit, selv ved høje temperaturer og ved væsker med høj massefylde. Samtidigt hjælper en robust stålkonstruktion med at fastholde de udvendige magnetelementer, og er med til at sikre en blid opstart.

- Magneterne er fuldstændigt indkapslede, ved hjælp af en unik konstruktion, der ikke anvender nogen form for lim. Denne konstruktion giver maksimal sikkerhed, og bedre ydelse, ved høje temperaturer. Ydermere er pumpens løbehjul sprøjtestøbt, hvilket resulterer i højere virkningsgrad, og et løbehjul uden potentielle svage punkter – forklarer Jakub Zduńczyk, Product Engineer hos Tapflo

• Environment, Energy

Tapflo Group is an independent, Swedish, family owned, manufacturer and global supplier of Air operated diaphragm pumps, centrifugal pumps and other industrial process equipment. The company was founded as Temag Pumpar in Kungälv, Sweden in1980 and has since then been working with design and manufacture of thermoplastic, metal and sanitary series diaphragm pumps and also with complete range of centrifugal pumps and industrial equipment. After years of dynamic development the company evolved into Tapflo Group with worldwide operations. Tapflo products and services are available in 75 countries on 6 continents. Tapflo is represented worldwide by own Tapflo Group Companies and carefully selected distributors assuring highest Tapflo service quality for our customers’ convenience.

Mikolaj Laguna

Press contact Global Marketing Manager +48 661 601 146