Tapflo – Rejsen begyndte for 40 år siden, i Sverige.

I 2020 kan Tapflo Group fejre sit 40 års jubilæum, som en global producent af trykluftdrevne membranpumper, centrifugalpumper og andet procesudstyr. Den familieejede virksomhed blev grundlagt i 1980, i Kungälv i Sverige, af Börje Johansson og Hans Emanuelsson. I starten som en traditionel agenturvirksomhed, som leverede industripumper til det svenske marked. I dag er virksomheden en global aktør, med tilstedeværelse i de fleste regioner, og er en af markedets ledende producenter.

Gennem de seneste 40 år, har Tapflo leveret pumper og procesudstyr til et væld af applikationer, og har altid sat en ære i, at være anderledes. Organisk vækst og vedvarende produktudvikling, har spillet afgørende roller, i Tapflo Group´s vækst. Gruppen opererer i dag i næsten hver en afkrog af kloden, med egne selskaber og distributører.

”I begyndelsen, da vi ikke kunne finde en god membranpumpe på markedet, besluttede vi os for selv at producere en. Vi startede i en garage i Gdansk, Polen. Vi havde hurtigt ikke nok plads til at udvide virksomheden, så vi besluttede os for, at flytte 40 km, til byen Tczew. Vi har i dag en af pumpeindustriens mest moderne produktionsfaciliteter, og fremstiller langt de fleste komponenter in-house. Det har faktisk været sådan, siden vores opstart, og det er stadig noget der adskiller os fra vores konkurrenter” – udtaler Börje Johansson, grundlægger og ejer af Tapflo Group.

For at markere 40 års jubilæet, vil Tapflo lancere en række marketingsaktiviteter, såvel som flere produktlanceringer, i løbet af året.

”Vi er kommet langt, siden jeg først mødte ind hos Tapflo i 1992, og fremtiden ser lys ud. Som vi har gjort i de senere år, planlægger vi også produktlanceringer i 2020. Jeg ser frem til nye produkter, med samme holdbarhed på markedet, som vi har oplevet med vores populære membranpumper” – konkluderer Håkan Ekstrand, CCO for Tapflo Group.

• Industry, manufacturing

• all about your flow
  • tapflo
  • diaphragm pumps
  • centrifugal pumps
  • industrial pumps
  • 40th anniversary
  • swedish companies

Tapflo Group en uafhængig, Svensk, familieejet, producent og leverandør af trykluftdrevne membranpumper, centrifugalpumper og andet procesudstyr. Tapflo´s produkter og ydelser leveres i 75 lande, på 6 kontinenter.
Tapflo er repræsenteret globalt af egne Tapflo Group selskaber, og udvalgte autoriserede distributører, for derved at sikre den højeste kvalitet overfor vore kunder.

Mikolaj Laguna

Press contact Global Marketing Manager +48 661 601 146