Nyhetsbrev BIMobject®

Här hittar du ny information om produktlanseringar på BIMobject® Cloud, tekniska beskrivningar av BIM-objekt, senaste nyheterna från BIM-industrin samt kommande evenemang som BIMobject involverar sig i.

NorDan

NorDan AS, som etablerades redan 1926 och idag är en av Skandinaviens ledande tillverkare av fönster och dörrar, kan nu erbjuda sina produkter som BIM-objekt på BIMobject Cloud.

NorDan har som mål att ligga i framkant i utvecklingen av nya fönster och dörrar. Företaget har en nära kontakt med forskningen inom området när det gäller att ta fram bra lösningar för energibesparing, miljö och säkerhet – allt för att möta vår tids behov.

NorDan lanserar nu sina första BIM-objekt för Revit på BIMobject Cloud och markerar därmed företagets fokus på framtiden. NorDan börjar med att publicera fönster och glasdörrar och de planerar att lansera fler objekt inom en snar framtid. BIM-objekten innehåller all information som behövs för projektering i BIM.

Klicka på länken för att se och ladda ner BIM-objekt från NorDan

Midthaug

Brødrene Midthaug AS är idag en av Norges största tillverkare av trappor och räcken. Huvudkontor och produktion återfinns i Kleive, Norge.

Midthaugs huvudsakliga affärsidé är bland annat att utveckla, tillverka och sälja trappor, räcken, balkonger och ramper gjorda i stål och aluminium. I produktsortimentet ingår också kompletterande konstruktioner för byggnader och industriverksamheter. Företaget tillverkar även rullstolsramper, hem- och trädgårdsprodukter, flaggstänger, brandtrappor samt liknande produkter.

Midthaug lanserar nu BIM-objekt för Revit av företagets trappor, balkonger och olika räcken på BIMobject Cloud. Även ArchiCAD-bibliotek finns för dessa produkter.

Klicka på länken för att se och ladda ner BIM-objekt från Midthaug

Webinar: Gör dina objekt COBie-kompatibla

BIMobject kan nu erbjuda ett webinar för alla användare som vill veta hur man gör sina objekt kompatibla för COBie (och andra klassifikationer) genom verktyg skapade av BIMobject.

Detta är en inbjudan till tillverkare och användare som vill upptäcka styrkan med BOPC och hur alla produkttillverkare kan bli kompatibla genom att använda företagets molnlösning. Detta webinar kommer också att beröra klassificeringar i större skala och varför branschen efterfrågar detta. Agendan kan hittas på anmälningssidan.

Följ den här länken för att anmäla dig till webinar den 3 november, 2015 10:30 CET

Anmäl dig till BIMobject® LIVe – San Francisco

Det finns fortfarande platser kvar för de som vill delta på BIMobject LIVe i San Francisco den 29:e oktober 2015.

BIMobject LIVe är till för VD:ar, försäljnings- och marknadschefer samt teknisk personal som är verksamma inom tillverkningsindustrin för byggprodukter. Lyssna på både innovatörer och experter som arbetar med BIM, BIM-objekt samt molnbaserad digital marknadsföring och försäljning.

Klicka här för anmälan och mer information!

Möt BIMobject på Le Mondial du Bâtiment 2015 i Paris

BIMobject kommer att närvara på Le mondial du Bâtiment 2015 – Batimat som ett av de viktigaste företagen i BIM-branschen. Batimat går av stapeln 2-6 november på Paris Nord Villepinte Exhibition Centre.

Om BIMobject AB:

• Data, Telecom, IT