Press release -

Vi introducerer Eco Life Scandinavia – Nordens største event for naturlige produkter får nyt navn og gennemgribende rebranding i 2019

Den prisvindende internationale eventarrangør Diversified Communications har annonceret yderligere detaljer om rebrandingen af Eco Life Scandinavia (fagmessen, der tidligere var kendt som Natural Products Scandinavia), der afholdes i Malmø, Sverige, den 13.-14. november.

Siden messens særdeles succesfulde lancering i 2012 har det været en hjertesag for messen at fremme og hylde miljøvenlig livsstil. Rebrandingen sætter dette i centrum. Den afspejler også den fortsatte betydelige vækst og udvikling inden for sektoren for naturlige produkter, forklarer portfolio director Fiona Allen.

Hun siger: ”Som Nordens ledende fagmesse for naturlig sundhed, skønhed og bæredygtig livsstil er det vitalt at udvikle sig sammen med den branche, vi betjener. De skandinaviske lande fortsætter med at have førertrøjen på i bevægelsen hen mod bæredygtig, sund og etisk livsstil. Vores nye brand, lige fra navnet på fagmessen og nyt logo til et komplet redesign af websitet, er mere i overensstemmelse med det skandinaviske marked og opsummerer perfekt, hvad messen omhandler.

”Helt enkelt: Eco-Life Scandinavia er en væsentlig fagmesse for enhver, der er involveret i branchen og beskæftiger sig med at købe eller sælge sunde, bæredygtige livsstilsprodukter – herunder sundhed, ernæring, føde- og drikkevarer, skønhed, helse, hudpleje, tøj, brugsting og rengøringsprodukter.”

Nyt navn, nyt look, nye messeattraktioner

Eventen har tilsammen med Nordic Organic Food Fair, der er placeret under samme tag, mere end 500 udstillere og tager hvert år imod 5000 deltagere, der alle er på udkig efter nyheder, de ikke kan finde nogen andre steder.

Som en del af relanceringen vil Eco Life Scandinavia-brandet gøre gæsteoplevelsen endnu nemmere ved at indlægge fire nye messeområder dedikeret til de hurtigst voksende sektorer inden for det miljøvenlige marked: Vegan Scandinavia, Free From Scandinavia, Natural Health & Beauty Scandinavia og Naked Drinks Scandinavia.

Væksten inden for veganisme er en af de allervigtigste trends inden for detailhandel, og Vegan Scandinavia imødekommer denne hurtigt voksende sektor. Idet markedet for veganere bliver mere og mere mainstream – 5,5% af danskerne under 34 år betragter sig som veganer eller vegetar, og mange flere går over til en fleksitardiæt – er dette område bestemt til at være en populærattraktion på messen.

Free From Scandinavia vil præsentere den enorme diversitet, som findes i den evigt voksende fri for-sektor. Mængden af fri for-produkter på markedet i Sverige i 2017 øgedes med betydelige 20%, alt imens sektoren fortsætter med at udkonkurrere traditionelle kategorier, og lignende tal ses i Danmark og Norge.

Helse er også fortsat en stærk vækstkategori blandt forbrugere i Skandinavien i takt med, at mennesker i højere grad tager kontrol over deres egen sundhed og tilegner sig en sundere livsstil. Natural Health & Beauty Scandinavia bliver ganske sikkert sektorens førende fagmesse i regionen, som leverer en unik platform for virksomheder, der sælger helseprodukter, til at møde indkøbere fra blandt andet de nordiske lande.

Besøg Naked Drinks Scandinavia for at prøvesmage nogen af verdens bedste naturlige, veganske, økologiske, fri for-vine, øl og spiritus. Ifølge Systembolaget,det svenske monopol, har økologisk vin nu en markedsandel på 22% ; mens en af tre svenskere vælger at købe økologisk øl, når det er muligt. Den første event, der er dedikeret til den stadig mere etisk vigtige drikkevaresektor, dækker alt, hvad indkøbere og beslutningstagere behøver for at foretage mere bæredygtige valg både for forbrugeren og for planeten.

Sæt kryds i kalenderen for 2019

Eco Life Scandinavia og Nordic Organic Food Fair finder sted i MalmöMässan, i Malmø, Sverige, den 13.-14. november 2019. Se www.ecolifeshow.com for yderligere information.

• danishpr

Presseforespørgsler og anmodning om pressekort:

tel.: +44 (0)1273 645144
e-mail: swaid@divcom.co.uk

Emma-Louise Jones, Head of PR
tel.: +44 (0)1273 645134
e-mail: ejones@divcom.co.uk

Har du spørgsmål som udstiller, bedes du henvende dig til:

tel.: +44 (0)1273 645124
e-mail: fallen@divcom.co.uk
Website: www.ecolifeshow.com
LinkedIn: www.linkedin.com/showcase/ecolifeshow

Bemærk:

Eco Life logo: https://www.naturalproductsscandinavia.com/wpcontent/uploads/2018/11/Eco_Life_Scandinavia_logo

Billeder i højopløsning er tilgængelige på forespørgsel her:

www.naturalproductsscandinavia.com/wp-content/uploads/2018/11/NPS18_Highlights-010.jpg
www.naturalproductsscandinavia.com/wp-content/uploads/2018/11/NPS18_Highlights-001-1.jpg
www.naturalproductsscandinavia.com/wp-content/uploads/2018/11/NPS18_Highlights-011.jpg
www.naturalproductsscandinavia.com/wp-content/uploads/2018/11/NPS18_Highlights-017.jpg
www.naturalproductsscandinavia.com/wp-content/uploads/2018/11/NPS18_Highlights-020.jpg
www.naturalproductsscandinavia.com/wp-content/uploads/2018/11/NPS18_Highlights-027.jpg

Diversified Communications UK (Diversified UK) er en hurtigt voksende fagmessearrangør og forlagsbureau med base i Brighton, Peterborough, Nailsworth og London. Diversified UK (Diversified UK) omfatter Eco Living Scandinavia i Malmø, Sverige; Nordic Organic Food Fair i Malmø, Sverige, Eco Living Iberia i Madrid, Spanien (ny i 2019); Organic Food Iberia i Madrid, Spanien (ny i 2019); Natural & Organic Products Europe; Natural and Organic Awards; Natural Products News; og NaturalProductsGlobal.com. For yderligere information se: www.divcom.co.uk.

Diversified UK er en del af Diversified Communications, et førende internationalt medievirksomhed med en portefølje af face-to-face-udstillinger og konferencer, online communities og digitale og printede publikationer. Som producenter af disse markedsførende produkter forbinder, uddanner og styrker Diversified Communications forretningssamarbejder i over 15 brancher, herunder: føde- og drikkevarer, naturlige og økologiske produkter, business management og teknologi. Diversified Communications blev stiftet i 1949 og har hovedkontor i Portland, Maine, USA med divisioner i hele verden og er et privatejet familiefirma i tredje generation. For yderligere information, se: www.divcom.com. www.divcom.com. For yderligere information se: www.divcom.com.

Sharna Waid

Press contact PR & Content Manager +44 (0)1273 645134