AddSecure bekræfter opkøb af Dualtech IT

Takket være aftalen vil europæiske kunder nyde godt af fremtidssikrede, sikre og pålidelige end-to-end-løsninger. Det er især vigtigt i forbindelse med det kommende teknologiskift og den nye EU- standard for alarmtransmission, der træder i kraft i 2021.

AddSecure, der er en førende europæisk leverandør af førsteklasses løsninger til sikre data og sikker kritisk kommunikation, har indgået en aftale om at opkøbe Dualtech IT AB, som er en førende leverandør af sikre IP-baserede alarmkommunikationsterminaler og innovative tjenester. Formålet med opkøbet er at styrke AddSecures Smart Alarms-portefølje, -ekspertise og -markedsdækning i Europa.

"Vi er glade for at have indgået en aftale med en virksomhed, der i mange år har udvist en konsekvent vilje til innovation og engagement over for deres kunder", siger Stefan Albertsson, CEO hos AddSecure.

Dualtechs erfaring med digitalisering er især vigtig i forbindelse med det kommende teknologiskift, hvor 2G- og 3G-netværker lukkes ned overalt i Europa.

"I takt med gennemførslen af teknologiskiftet i Europa vil der komme et stort antal kunder med lignende behov i de europæiske lande. Dualtechs platform og erfaring på området har derfor stor værdi for AddSecure", fortsætter Albertsson.

Ved at kombinere deres produkter og tjenester opnår virksomhederne en stærk position med hensyn til den nye EU-standard for alarmtransmission, der træder i kraft i 2021, hvori det forlanges, at alarmsystemer testes fra ende til anden, og de vil kunne levere fremtidssikrede, sikre og pålidelige end-to-end-løsninger til deres europæiske kunder.

Dualtech bliver en del af AddSecure, og produktporteføljen vil eksistere side om side med AddSecures nuværende Smart Alarms-tilbud. Fremtidige tilbud vil være en kombination af innovative løsninger fra begge porteføljer. Dualtechs grundlæggere og medarbejdere vil fortsat skulle arbejde med udvidelse af Dualtechs markedet og løsningsportefølj.

"Denne transaktion er virkelig en fordel for Dualtech-kunder, da de får adgang til den nyeste teknologi og de nyeste løsninger på markedet. Det giver også en spændende fremtid for vores medarbejdere at blive en del af en ekspansiv vækstvirksomhed," siger Anders Johansson, administrerende direktør for Dualtech.

• Data, Telecom, IT

• acquisitions
  • secure critical communications
  • smart alarms

AddSecure er en førende europæisk leverandør af førsteklasses løsninger til sikre data og kritisk kommunikation. Virksomheden servicerer mere end 50.000 kunder og partnere rundt om i Europa med sikker kommunikation og løsninger, der hjælper kunderne med at sikre deres livs- og forretningskritiske applikationer. Dette hjælper med at redde liv samt beskytte ejendom og centrale samfundsmæssige funktioner og drive virksomhed.
AddSecure servicerer kunder i sikkerhedsbranchen samt inden for bygningssikkerhed og automatisering, digital pleje, transport og logistik, i forsyningsselskaber og intelligente byer m.m. Kunderne tilbydes løsninger inden for Smart Alarms, Smart Care, Smart Grids, Smart Rescue og Smart Transport.
Virksomheden blev grundlagt i starten af 1970'erne og har i dag over 750 medarbejdere i 15 lande. AddSecure har hovedsæde i Sverige og har regionale kontorer samt et netværk af distributører rundt om i Europa. Aktiemajoriteten i AddSecure ejes af fonde, der forvaltes af Castik Capital, som blev grundlagt i 2014 og er en europæisk kapitalfond med en langsigtet tilgang til værdiskabelse.

Om Dualtech IT
Dualtech IT AB, blev grundlagt i 1999 og er en førende leverandør af sikre og omkostningseffektive alarmkommunikationsløsninger. Virksomheden leverer sikre IP-baserede alarmkommunikationsterminaler og innovative tjenester og er en værdsat og velrenommeret partner, der samarbejder om forretnings- og teknologiudvikling med førende virksomheder i sikkerhedsbranchen over hele Europa.
Dualtech fokuserer på sikkerhedsbranchens igangværende omstilling til nye forretningsmodeller under paraplyen Security as a Service, og takket være deres store erfaring ved de, hvilken betydning digitalisering og omstilling har for erhvervslivet.
Dualtech har kunder i mere end 20 lande over hele verden og har leveret over 250.000 sikre produkter til alarmkommunikation. Virksomheden har hovedkontor i Göteborg og et underkontor i Paris.

Press contact Director Corporate Communications +46 70 689 52 08