JYSK België sluit uitdagend jaar af met een record resultaat

JYSK België sluit uitdagend jaar af met een record resultaat

Met een EBIT van 10 miljoen euro, heeft JYSK België het boekjaar van 2020/21 succesvol afgesloten.

JYSK België heeft het boekjaar, dat loopt van september t/m augustus, afgesloten met een EBIT van 10 miljoen euro. De omzet steeg met 91.7% naar een record resultaat van 66.7 miljoen euro.

Frank Christant, Country Manager van JYSK in Nederland, België en Frankrijk is trots op dit goede resultaat.

“Het was een uitdagend jaar waarin onze winkels geruime tijd gesloten moesten blijven en we te maken hadden met verregaande maatregelen. Daarom ben ik uitermate trots dat we met z’n allen dit geweldige resultaat hebben behaald. Hieruit blijkt maar weer dat ons seamless concept, waarbij online- en offline winkelen goed op elkaar zijn ingespeeld, perfect aansluit bij de wensen van onze klanten,” aldus Frank Christant.

JYSK blijft investeren in fysieke winkels

JYSK is van plan om in België de komende jaren nog eens tientallen nieuwe winkels te openen. Het aantal winkels staat nu op 43, maar uiteindelijk moeten er minimaal 100 JYSK-winkels in België komen. Daarnaast worden alle JYSK-winkels die voor 2018 geopend zijn, omgebouwd naar het nieuwste winkelconcept.

Met het nieuwe winkelconcept wordt het makkelijker om door de gangpaden te navigeren en je te oriënteren op het grote aanbod bedden en matrassen, meubelen, woonaccessoires en andere artikelen waarmee je “Hygge”- oftewel de Scandinavische gezelligheid - in huis haalt.

“Expansie zit in het DNA van JYSK en het is onze missie om zoveel mogelijk klanten te laten profiteren van een geweldige Scandinavische aanbieding. In België zien we nog genoeg mogelijkheden om uit te breiden, dus de komende jaren openen we veel nieuwe winkels. De nieuwe winkels krijgen meteen de uitstraling van ons geweldige, nieuwe winkelconcept. De grootste uitdaging hierbij is om de benodigde materialen te krijgen, aangezien er wereldwijd een gebrek is aan grondstoffen en logistieke capaciteit. We verwachten echter dat dit de komende jaren gaat verbeteren ,” zegt Frank Christant.

Opening van de nieuwste JYSK-winkel in Fosses la Ville

Internationaal succes

Niet alleen JYSK België beleefde het meest succesvolle boekjaar ooit, ook internationaal heeft JYSK een uitstekend jaar achter de rug. Ten opzichte van het vorige boekjaar, steeg de omzet van JYSK met 7% naar een record resultaat van 32.6 miljard Deense kronen ( ong. 4.4 miljard euro) en de EBIT steeg met 21% naar 4.5 miljard Deense kronen (ong. 605 miljoen euro).

JYSK heeft momenteel meer dan 3000 winkels in 50 landen.

Resultaten JYSK België 2020/21

• Omzet: 66.7 miljoen euro
  • Groei omzet: 91.7%
  • EBIT: 10 miljoen euro
  • Groei EBIT: 1174%

Resultaten JYSK 2020/21

• Omzet:32.6 miljard Deense kronen
  • Groei omzet: 7%
  • EBIT: 4.5 miljard Deense kronen
  • Groei EBIT: 21%
Annual report JYSK
Bekijk het annual report van JYSK

About JYSK

JYSK is an international home retailer with Scandinavian roots that makes it easy to furnish every room in any home and garden.
    With more than 3,000 stores and webshops in 50 countries, JYSK always has a great offer and competent service nearby, no matter how customers want to shop.
    Founder Lars Larsen opened his first store in Denmark in 1979. Today, JYSK employs 26,500 colleagues.
    JYSK is part of family-owned Lars Larsen Group with a total turnover of 4.8 billion EUR in financial year 2019/20. JYSK’s turnover is 4.4 billion EUR in financial year 2020/21.

Nick Möller

Press contact Communications Manager Belgium & The Netherlands +31610306004
    Joanne Uenk

Press contact Sales & Marketing Manager Belgium, The Netherlands and France +31620730675

Over JYSK/À propos de JYSK

JYSK is een internationale winkelketen met Scandinavische roots die het voor jou gemakkelijk maakt om elke kamer in huis of je tuin in te richten. Met meer dan 3300 winkels en webshops in 48 landen heeft JYSK altijd een geweldig aanbod en vakkundige service in de buurt, ongeacht hoe klanten wensen te winkelen. In België telt JYSK 57 winkels verspreid over het hele land.
    Oprichter Lars Larsen opende zijn eerste winkel in Denemarken in 1979. Momenteel heeft JYSK 31.000 collega’s in dienst. De jaaromzet in boekjaar 2022/23 bedroeg 5,2 miljard euro. JYSK is onderdeel van het familiebedrijf Lars Larsen Group.

JYSK est un revendeur international d’articles pour la maison aux origines scandinaves qui facilite l’ameublement de toutes les pièces de la maison et du jardin. Avec plus de 3 300 magasins et boutiques en ligne dans 48 pays, JYSK propose toujours des offres exceptionnelles et un service compétent de proximité, quelle que soit la manière dont les clients souhaitent faire leurs achats. En Belgique, JYSK possède 57 magasins dans tout le pays.
    Le fondateur, Lars Larsen, a ouvert son premier magasin au Danemark en 1979. Aujourd’hui, JYSK emploie plus de 31 000 collaborateurs. Le chiffre d’affaires était quant à lui de 5,2 milliards d’euros pour l'exercice comptable 2022/2023. JYSK fait partie de l'entreprise familiale Lars Larsen Group.

JYSK Belgium