De winkel in Hognoul wordt de grootste JYSK van Wallonië.

JYSK opent grootste winkel van Wallonië in Hognoul

JYSK opent op woensdag 15 mei een nieuwe en nog grotere winkel in Hognoul. Met een oppervlakte van ruim 1200 vierkante meter wordt dit de grootste winkel van de Deense retailer in Wallonië.

JYSK is al sinds de zomer van 2019 gevestigd in Shopping Hognoul, vlak bij Luik. De winkel verhuist nu enkele tientallen meters naar een nieuwbouwlocatie.

De nieuwe winkel is een stuk groter dan voorheen. “Sinds de opening vijf jaar geleden weten klanten ons massaal te vinden. Op de nieuwe plek hebben we veel meer ruimte om onze collecties te laten zien en kunnen we onze klanten nog beter bedienen. Zo hebben we nog meer producten op voorraad”, zegt Store Manager Georgya De Marco.

Twee keer zoveel medewerkers

Georgya begon haar carrière als verkoopmedewerker bij JYSK en groeide snel door tot Store Manager. In de nieuwe winkel mag ze leiding geven aan twaalf collega's. Dat zijn er twee keer zoveel als voor de verhuizing. “We hebben maar één doel: onze nieuwe winkel zo aantrekkelijk mogelijk maken. We kunnen niet wachten om het resultaat te laten zien.”

JYSK viert de feestelijke heropening op woensdag 15 mei met een koffiekar, koeken en muziek. Ook zijn er verschillende openingsacties, met kortingen die oplopen tot wel 70 procent. Om 9.00 uur knipt Georgya De Marco met haar team het lintje door.

Nieuw winkelconcept

De winkel in Hognoul wordt voorzien van het nieuwste winkelconcept van JYSK om klanten nog meer interieurinspiratie te bieden. Naast een houtlook vloer en sfeervolle verlichting komen er drie voorbeeldkamers, ingericht volgens de laatste trends en collecties van JYSK. Ook krijgt de winkel een grote matrasstudio, waar klanten producten kunnen uitproberen en professioneel advies kunnen krijgen.

JYSK heeft op dit moment 58 winkels in België. Tot en met de zomer komen daar nog eens zes bij. In juni staan openingen gepland in Aalst (Erpe-Mere), Ieper en Lier. Op de laatste twee locaties gaat het om winkels van speelgoedketen Fun, die JYSK samen met het personeel heeft overgenomen. In juli volgen winkelopeningen in Pelt, Drogenbos en Saint-Georges-sur-Meuse.

Na deze reeks openingen staat de teller op 64 winkels in België. De Deense retailer wil de komende jaren verder doorgroeien, om zo nog dichter bij de klant te zijn. De ambitie is om minimaal 125 winkels te openen in België.

Over JYSK/À propos de JYSK

JYSK is een internationale winkelketen met Scandinavische roots die het voor jou gemakkelijk maakt om elke kamer in huis of je tuin in te richten. Met meer dan 3300 winkels en webshops in 48 landen heeft JYSK altijd een geweldig aanbod en vakkundige service in de buurt, ongeacht hoe klanten wensen te winkelen. In België telt JYSK 58 winkels verspreid over het hele land.

Oprichter Lars Larsen opende zijn eerste winkel in Denemarken in 1979. Momenteel heeft JYSK 31.000 collega’s in dienst. De jaaromzet in boekjaar 2022/23 bedroeg 5,2 miljard euro. JYSK is onderdeel van het familiebedrijf Lars Larsen Group.

JYSK est un revendeur international d’articles pour la maison aux origines scandinaves qui facilite l’ameublement de toutes les pièces de la maison et du jardin. Avec plus de 3 300 magasins et boutiques en ligne dans 48 pays, JYSK propose toujours des offres exceptionnelles et un service compétent de proximité, quelle que soit la manière dont les clients souhaitent faire leurs achats. En Belgique, JYSK possède 58 magasins dans tout le pays.

Le fondateur, Lars Larsen, a ouvert son premier magasin au Danemark en 1979. Aujourd’hui, JYSK emploie plus de 31 000 collaborateurs. Le chiffre d’affaires était quant à lui de 5,2 milliards d’euros pour l'exercice comptable 2022/2023. JYSK fait partie de l'entreprise familiale Lars Larsen Group.

Nick Möller

Press contact Communications Manager Belgium & The Netherlands +31610306004

Over JYSK/À propos de JYSK

JYSK is een internationale winkelketen met Scandinavische roots die het voor jou gemakkelijk maakt om elke kamer in huis of je tuin in te richten. Met meer dan 3300 winkels en webshops in 48 landen heeft JYSK altijd een geweldig aanbod en vakkundige service in de buurt, ongeacht hoe klanten wensen te winkelen. In België telt JYSK 57 winkels verspreid over het hele land.

JYSK est un revendeur international d’articles pour la maison aux origines scandinaves qui facilite l’ameublement de toutes les pièces de la maison et du jardin. Avec plus de 3 300 magasins et boutiques en ligne dans 48 pays, JYSK propose toujours des offres exceptionnelles et un service compétent de proximité, quelle que soit la manière dont les clients souhaitent faire leurs achats. En Belgique, JYSK possède 57 magasins dans tout le pays.

JYSK Belgium