Een nieuwe GUINNESS WORLD RECORDS-titel werd behaald met 5066 deelnemers in 32 landen in een gezamenlijke ‘Draai, Lik, Dip’! (Twist, Lick, Dunk)

BELGIUM | Draai, Lik, Dip! – een GUINNESS WORLD RECORDS-titel voor het Grootste aantal mensen die koekjes dippen om de OREO-mijlpaal van 3 miljard dollar omzet te vieren

Mondelēz International tilt een speels koekjesritueel naar een hoger niveau dankzij een poging tot het in de wacht slepen van een GUINNESS WORLD RECORDS-titel! Het bedrijf heeft een GUINNESS WORLD RECORDS-titel behaald voor de het grootste aantal mensen die koekjes dippen wereldwijd. Deze leuke recordpoging werd onder medewerkers opgezet om te vieren dat het OREO-koekjesmerk een belangrijke mijlpaal bereikte, met in 2019 3,1 miljoen dollar aan netto-inkomsten.

De recordpoging vond plaats op 30 januari toen de Mondelēz International-teams wereldwijd werden uitgenodigd om gelijktijdig een OREO-koekje te draaien, te likken en te dippen tijdens een livestreaming event. Medewerkers op 55 locaties uit 32 landen van over de hele wereld namen deel aan de poging, en vestigden zo een nieuw GUINNESS WORLD RECORDS-titel met 5066 mensen die op het zelfde moment koekjes dippen. Ook Belgische en Nederlandse collega’s namen deel aan de recordpoging.

“We zijn ongelooflijk trots om deze verkoopmijlpaal te vieren met het OREO-merk en om deze verwezenlijking op een ludieke manier in de verf te zetten met onze wereldwijde Mondelēz International-familie,” zegt de Belg Dirk Van de Put, Voorzitter en CEO bij Mondelēz International. “We kijken alvast uit naar de verdere groei van het merk, en naar hopelijk nog meer records die zullen volgen!”

“In België is de consument nog niet zo vertrouwd met het OREO-ritueel ‘Twist, Lick, Dunk’ of ‘Draai, Lik, Dip’. Hierbij draai je eerst het koekje open, vervolgens lik je de witte crème-vulling op en dan dip je de twee zwarte ronde chocoladekoekjes in een glas melk.” legt Annick Verdegem, Corporate Affairs Manager Benelux bij Mondelēz International, uit. “In de Verenigde Staten is dit ritueel uitgegroeid tot een traditie – het is een eenvoudig, zorgeloos momentje voor onszelf, dat tegelijkertijd erg verbindend werkt. Ondertussen is de rage ook helemaal losgebroken in ondermeer India, China en Europa. We zijn ervan overtuigd dat het ook in België zal aanslaan, maar waarschijnlijk zullen we de Oreo eerder dippen in een tas koffie of thee, net als onze speculooskoekjes.”

Over OREO

OREO is ‘s werelds favoriete koekje, beschikbaar in meer dan 100 landen over de hele wereld. Elk jaar worden ongeveer 34 miljard OREO-koekjes verkocht, wat neerkomt op zo’n 92 miljoen koekjes per dag. Naar schatting werden er ongeveer 500 miljard koekjes verkocht sinds het eerste OREO-koekje in 1912 op de markt kwam.

OREO is het grootste merk van Mondelēz International en een van de zes merken die jaarlijks meer dan een miljard dollar omzet genereren, samen met Milka, Cadbury Dairy Milk, Ritz, Trident en Halls. Wereldwijd volgen meer dan 42 miljoen OREO-liefhebbers het koekje op Facebook, en telt de community meer dan 200 landen en tientallen verschillende talen. Daarmee behoort OREO tot de top 5 Facebook merkpagina’s in de wereld. Op 6 maart 2012 vierde OREO zijn 100e verjaardag. Meer info op www.oreo.com.

Over Mondelēz International in België

Mondelēz International heeft sterke roots in België en is er al sinds 1870 actief. Het portfolio omvat belangrijke merken zoals Côte d’Or, LU, Milka, Philadelphia, TUC, Prince, Grany en Stimorol. België is de bakermat van iconische merken zoals TUC, LU Prince, Pims, LEO en Côte d’Or. Mondelēz International is er uniek gepositioneerd daar de voedingsproducent nr. 1 is in de categorie chocolade, koekjes en cream cheese. Het bedrijf is nummer 2 inzake kauwgum. De onderneming stelt in de Benelux ruim 2000 mensen te werk en is gebaseerd in Mechelen. In België heeft de onderneming
3 productiefaciliteiten: een koekjes- en chocoladesite in Herentals (LU & Milka) en een fabriek in Namen voor smeltkaas. De koekjesfabriek in Herentals is een van de grootste koekjesfabrieken in Europa met een jaarlijkse productie van 65.000 ton koekjes.

Bezoek www.mondelezinternational.com en www.facebook.com/mondelezinternational voor meer informatie of volg ons op Twitter via www.twitter.com/MDLZ.