BELGIUM | Hafed Khadari benoemd tot Sales Director Mondelez Belgium

BELGIUM | Hafed Khadari benoemd tot Sales Director Mondelez Belgium

Mondelēz International kondigt de benoeming aan van Hafed Khadari als Sales Director Mondelez Belgium.
Hafed Khadari, die al meer dan 12 jaar actief is binnen Mondelēz International, vervult sinds 1 september 2020 de functie van Sales Director in België. Hij volgt daarmee Kevin Van Hoof op, die een nieuwe uitdaging zal aangaan binnen Mondelēz International. Hafed Khadari zal verder invulling geven aan de duurzame groeiambities van Mondelēz International in België in uitdagende economische tijden.

Hafed Khadari vervult sinds 2008 verschillende functies binnen Mondelēz International, waarbij hij steeds grotere teams aanstuurde en grotere productportfolio’s beheerde. De voorbije twee jaar was hij actief als Managing Director Meals Benelux-France en verantwoordelijk voor de verkoop van de cream cheese portfolio. Gekenmerkt door zijn energieke leiderschapsstijl en geloof in de kracht van teamwork, brengt Hafed meer dan een decennium aan commerciële ervaring naar deze nieuwe functie, in het bepalen van strategische doelstellingen en het uitbouwen van sterke merken en een doelgericht customer- en channelmanagement. Sinds 1 september 2020 is Hafed aan de slag als Sales Director Mondelez Belgium.

Hafed Khadari is erg enthousiast over deze nieuwe uitdaging: “Ik voel me vereerd om dit sales team te mogen leiden in deze boeiende tijden. We zien dat de huidige pandemie de lopende trends verder versterkt, nl. veranderende voedingsgewoontes, consumenten die grijpen naar hun favoriete, maar ook lokale merken, en shoppers die meer hun weg vinden via online kanalen.”

Hij gaat verder:“ De retailsector is zichzelf aan het heruitvinden door in te zetten op koopkracht, proximiteit, duurzaamheid en e-commerce. Daarom wordt het dus nog belangrijker om te streven naar een win-win-winbeleid voor zowel retail partners, consumenten en Mondelēz International. Dit vertaalt zich concreet in het herdynamiseren van onze klantenrelaties en het opbouwen van sterke partnerships. Ik kijk er dus naar uit om de salesorganisatie te gidsen naar “het nieuwe normaal” en alle uitdagingen om te buigen naar groei-opportuniteiten voor beide partijen.”

Jan Willem Balk, Managing Director bij Mondelēz International Benelux: “Met zijn sterk track record ben ik ervan overtuigd dat Hafed de juiste persoon is voor deze functie. Hij slaagt erin duurzame groei te leveren in moeilijke economische omstandigheden door zijn sterke focus en vermogen om efficiënte teams op te bouwen. Hafed zal als Sales Director Mondelez Belgium mede de strategische richting bepalen van onze verschillende internationale en lokale snackmerken (bijv. LU, Côte d’Or, Milka, OREO, TUC) voor de komende jaren in België.”

Over Mondelēz International in België

Met een netto-omzet van ongeveer $26 miljard in 2019 is Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) een van de grootste snackingsbedrijven ter wereld, met iconische internationale en lokale merken zoals koekjes van Oreo, belVita en LU; chocolade van Cadbury Dairy Milk, Milka en Toblerone en kauwgom van Trident. Mondelēz International heeft sterke roots in België en is er al sinds 1870 actief. Het portfolio omvat belangrijke merken zoals Côte d’Or, LU, Milka, Philadelphia, TUC, Prince, Grany en Stimorol. België is de bakermat van iconische merken zoals Côte d’Or, TUC, Prince, Pims en LEO.

Mondelēz International is in België uniek gepositioneerd waarbij de voedingsproducent nr. 1 is in de categorie chocolade, koekjes en cream cheese. Het bedrijf is nummer 2 inzake kauwgum. De onderneming stelt in de Benelux ruim 2000 mensen te werk en is gebaseerd in Mechelen. In België heeft de onderneming 3 productiefaciliteiten: een koekjes- en chocoladesite in Herentals (LU & Milka) en 1 fabriek in Namen voor smeltkaas. De koekjesfabriek in Herentals is één van de grootste koekjesfabrieken in Europa met een jaarlijkse productie van 70.000 ton koekjes.

Bezoek www.mondelezinternational.com en www.facebook.com/mondelezinternational voor meer informatie of volg ons op Twitter via www.twitter.com/MDLZ.