BELGIUM | Milka helpt de Belgen bij het heruitvinden van Pasen en de paaszoektocht in sociale afzondering

De uitzonderlijke situatie waarin we ons momenteel bevinden, zorgt ervoor dat iedereen zijn dagelijkse routine moet aanpassen. Ook feestdagen en verjaardagen moeten in deze ongewone periode helaas op een andere en veilige manier gevierd worden. De traditionele zoektocht naar paaseitjes met de hele familie kan niet plaatsvinden, maar niets belet de paasklokken om hun felgekleurde chocolade eitjes in de vier hoeken van de tuin te strooien en op de meest ongewone plaatsen in het huis te verstoppen. Milka denkt aan iedereen in deze moeilijke periode, maar steunt in het bijzonder de mensen die het zwaar hebben en de mensen die dag na dag tegen het coronavirus vechten in de zorginstellingen. Het merk zal niet minder dan 7,5 miljoen chocolade eitjes leveren aan het personeel in ziekenhuizen en woonzorgcentra, bij het Rode Kruis en ook bij de de Voedselbanken.

De Belg staat gekend als een grote chocoladeliefhebber, jong en oud zal zich Pasen in deze ongewone omstandigheden waarschijnlijk nog lang herinneren. Hoewel de zoektocht naar paaseitjes zal moeten wachten, nodigt Milka alle Belgen uit om het kind in zich naar boven te laten komen en deze dag zo leuk mogelijk te maken. Hier zijn enkele tips om deel te nemen aan de paaszoektocht in je eigen thuis:

• Milka Bingo: maak een overzicht van alle eitjes die verstopt zijn. Leg dit overzicht op de tafel. Verdeel het huis in twee delen: jouw deel en het deel van je gezinslid. Zowel jij als je tegenspeler verbergen eitjes in je eigen deel van het huis. Nu kan de wedstrijd écht beginnen: je moet alle paaseitjes vinden die je gezinslid verstopt heeft. Zorg dat jij de eerste bent om al jouw vrolijk gekleurde eitjes te vinden!
  • Kleurencode: Iedereen krijgt een eigen kleur van paaseitjes toegewezen. Je verbergt alle paaseitjes in de kleur van je gezinslid. Wie zal als eerste de 10 eieren in zijn kleur vinden ?
  • Maak mooie paasmandjes: Zoek een paar koffiefilters, een stift en wat lint bijeen. Teken prachtige konijntjes op de koffiefilters, vul ze met paaseitjes in felle kleuren en maak met het lint een knoopje aan beide hoeken van de filter. Het resultaat: je hebt je eigen, unieke paasmandje gemaakt!
  • Het unieke paaseitje! Verstop één speciaal eitje tussen de andere. Wikkel het bijzondere paaseitje in vrolijk inpakpapier, maak er een mooie strik omheen en bind er een klein cadeautje aan vast voor de winnaar (een speelgoedje/de ‘officiële’ titel van paaskampioen, enz.).
  • Blind proeven: neem 5 verschillende smaken paaseitjes, bedek de ogen van je huisgenoot met een blinddoek en.... proeven maar! Kan hij of zij raden welke smaak het is?

Ervaringen kunnen gedeeld worden met de speciale hashtag #MilkaEggHuntAtHome.

Chocolade voor iedereen

Ons land kent sinds enkele weken een nieuw ritueel: elke avond, om acht uur stipt, bedanken we massaal iedereen die zich onvermoeibaar inzet voor onze gezondheid en die ervoor zorgt dat ons land blijft draaien in deze moeilijke omstandigheden. Milka besloot zich bij deze beweging aan te sluiten door zo’n 7,5 miljoen paaseitjes, aan zorgpersoneel, woonzorgcentra, voedselbanken en het Rode Kruis te schenken. Deze paaseitjes zullen worden verdeeld volgens strikte hygiënemaatregelen.

"Medewerkers in ziekenhuizen, woonzorgcentra, maar ook mensen in eenzaamheid of in een precaire situatie maken een uiterst moeilijke tijd door. Nu Pasen nadert, willen we onze dankbaarheid en bewondering tonen voor al diegenen die de hele dag door, onder immense druk, tegen deze pandemie vechten. We willen ook geïsoleerde mensen en bewoners van woonzorgcentra laten zien dat ze niet alleen zijn en dat we aan hen denken. Het is een klein gebaar in het licht van de huidige situatie, maar we weten dat chocolade troost kan brengen en een glimlach op het gezicht kan toveren," legt Charles-Henri Casala uit, Marketing Director Chocolate Benelux bij Mondelēz International.

Belgische productie

Dit jaar werden er 152 miljoen paaseitjes geproduceerd voor ons land, tegenover 144 miljoen in 2019. In totaal rolden er meer dan 360 miljoen paaseieren van de band in de Milkafabriek van Mondelēz International in Herentals. De fabriek levert naast de Belgische markt ook aan de Franse, Nederlandse en Duitse markt.

Een mix van vaste waarden en verrassende creaties

Volle melk eitjes blijven de onbetwiste favorieten van de Belgen. Ook de tweede plaats in de rankschikking van de populairste Milka-eitjes in België zal geen enkele chocoladeliefhebber verbazen: de even verrassende als knapperige “Oreo”-eitjes veroverden voor het derde jaar op rij de harten van menig Belg.

Het volledige Milka-gamma bestaat uit 9 smaken, waarvan 2 volle en 7 eitjes met vullingen. Voor wie een variant wil op de klassieke eitjes, heeft Milka ook een gamma aan mini-eitjes, paashazen en lepeleitjes in de aanbieding.

Milka is het leidende chocolademerk in Europa en internationaal een van Mondelēz International ‘s meest succesvolle merken. Milka’s unieke lila-kleurige verpakking en de beroemde lila koe symboliseren de herkomst uit de Alpen. Sinds het ontstaan van de eerste Milka Alpenmelkchocolade 119 jaar geleden is en blijft tederheid de kern van het merk.

Over Mondelēz International in België

Mondelēz International heeft sterke roots in België en is er al sinds 1870 actief. Het portfolio omvat belangrijke merken zoals Côte d’Or, LU, Milka, Philadelphia, TUC, Prince, Grany en Stimorol. België is de bakermat van iconische merken zoals TUC, LU Prince, Pims, LEO en Côte d’Or. Mondelēz International is er uniek gepositioneerd daar de voedingsproducent nr. 1 is in de categorie chocolade, koekjes en cream cheese. Het bedrijf is nummer 2 inzake kauwgum. De onderneming stelt in de Benelux ruim 2000 mensen te werk en is gebaseerd in Mechelen. In België heeft de onderneming
3 productiefaciliteiten: een koekjes- en chocoladesite in Herentals (LU & Milka) en een fabriek in Namen voor smeltkaas. De koekjesfabriek in Herentals is een van de grootste koekjesfabrieken in Europa met een jaarlijkse productie van 65.000 ton koekjes.

Bezoek www.mondelezinternational.com en www.facebook.com/mondelezinternational voor meer informatie of volg ons op Twitter via www.twitter.com/MDLZ.