Mondelēz International toont significante vooruitgang richting duurzamere toekomst in Snacking Made Right Report

Mondelēz International ontvangt goedkeuring van haar kortetermijndoelen voor 2030 en netto nul doelstelling voor 2050 van het SBTi.

Mondelēz International bracht recent haar Snacking Made Right duurzaamheidsrapport uit. Daarin worden de doelstellingen en geleverde inspanningen van het bedrijf op het gebied van milieu, samenleving en goed bestuur (ESG) uitgelicht. Het afgelopen jaar zette Mondelēz International opnieuw belangrijke stappen naar een duurzamere toekomst en een gezondere manier van consumeren. Bovendien werden Mondelēz' doelstellingen om haar broeikasgasemissies tegen 2030 te verminderen goedgekeurd door het Science-Based Targets initiative (SBTi), samen met haar netto nul doelstelling voor 2050.

Met het Snacking Made Right rapport van 2023 wil Mondelēz International alle stakeholders voorzien van transparante, meetbare informatie over haar inspanningen en initiatieven op vlak van milieu, maatschappij en goed bestuur (ESG). Het rapport toont aan dat de organisatie vooruitgang boekt door te pleiten voor bewuster snacken (“mindful snacking”) en door actief te strijden tegen klimaatverandering – inclusief het behalen van de SBTi-goedkeuring voor de netto nul doelstelling tegen 2050. Daarnaast benadrukt Mondelēz International het belang van de uitbreiding van haar toonaangevende Cocoa Life-programma, haar inzet op diversiteit, gelijkheid en inclusie en een goede samenwerking voor blijvende veranderingen binnen de volledige sector.

“Ik ben zeer trots op het werk dat we leverden in 2023 om te blijven voldoen aan de steeds veranderende consumentenbehoeftes, terwijl we belangrijke stappen zetten voor het behalen van onze ESG-doelstellingen,” zegt Dirk Van de Put, voorzitter en CEO Van Mondelēz International. “Tijdens een periode van wereldwijde inflatie en economische onzekerheid is dit meer dan ooit het bewijs van de kracht van onze iconische merken, maar ook van onze gerichte en strategische aanpak voor duurzame groei.”

Vooruitgang in 2023

Om haar doelstellingen voor 2025 te bereiken, zette Mondelēz International het afgelopen jaar ruim in op bewust snacken door haar ingrediënten en voedingsstoffen te verbeteren en consumenten zo in staat te stellen ook bewuste eetkeuzes te maken. Bovendien werden de landbouw-initiatieven in Cocoa Life opgeschaald, het inkoopprogramma van Mondelēz International dat ontbossing helpt tegengaan. Ook haar klimaatimpact werd aanzienlijk verminderd, bijvoorbeeld door de overstap naar hernieuwbare energiebronnen in verschillende productiefaciliteiten. Kortom, Mondelēz International blijft zich inzetten om positieve verandering teweeg te brengen.

Goedkeuring van klimaatdoelstellingen door het SBTi

De klimaatambitie van Mondelēz International om tegen 2050 een netto nul uitstoot van broeikasgassen in haar volledige waardeketen te bereiken, zoals ook de Overeenkomst van Parijs voorschrijft, werd erkend door het SBTi. Die goedkeuring betekent dat de inspanningen die het bedrijf al meerdere jaren levert kunnen worden voortgezet. Dit geldt ook voor de ‘Vision 2030’-groeistrategie van het bedrijf, waarin duurzame ontwikkeling als een essentiële pijler is opgenomen.

"We zijn blij dat het SBTi onze klimaatdoelstellingen voor 2030 en 2050 goedkeurde. Dat versterkt alleen maar onze ambitie om van duurzaam snacken wereldwijd de norm te maken,” aldus Christine Montenegro McGrath, Chief Impact and Sustainability Officer."We zetten koers naar onze netto nul ambitie en trachten zo verder bij te dragen aan een duurzamere toekomst.”

Download het volledige rapport hier.

Mondelēz International heeft sterke roots in Nederland en laat de consument genieten van iconische merken: LiGA (ontstaan in Nederland in 1923), Côte d’Or, Prince, TUC, Milka en Philadelphia. In Nederland is het bedrijf marktleider inzake koek en cream cheese, en nummer 2 in chocolade. Mondelēz International stelt in de Benelux ongeveer 2000 mensen te werk, waarvan meer dan 100 mensen in Nederland, en heeft, naast de hoofdkantoren in Mechelen (België) en Breda (Nederland), twee productiefaciliteiten België: een koekjes- en chocoladefabriek in Herentals en een kaasfabriek in Namen. Bezoek www.mondelezinternational.com of volg het bedrijf op X via https://www.twitter.com/MDLZ.

Margaux van der Mieden

Press contact Het PR Bureau Press Agency MDLZ Netherlands +31206702232