NETHERLANDS | Nederland heeft bepaald: dit zijn de twee nieuwe limited edition Milka-smaken

Je eigen Milka chocoladereep bedenken én opeten? Daar had Nederland wel oren naar. Vorig jaar september riep Milka voor het eerst de hulp van Nederlanders in om een nieuwe Milka-smaak te bedenken. Er werd massaal gereageerd. Meer dan 60.000 mensen hebben hun unieke smaak ingezonden en daarvan heeft Milka de twee nieuwe smaken gekozen. De typisch Nederlandse smaken ‘Onze koffie date’ en ‘Ons appeltaart genietmomentje’ zijn als winnaars uit de bus gekomen. Niet zomaar twee smaken, maar smaken met een persoonlijk en bijzonder verhaal. De twee nieuwe chocoladerepen zijn vanaf eind augustus als limited edition verkrijgbaar. De repen zullen niet alleen in Nederland verkrijgbaar zijn, maar ook in 15 andere landen in Europa waaronder België en Frankrijk.

De meest bijzondere en onvergetelijke momenten worden vaak gekoppeld aan een bepaalde geur of smaak. Voor Milka reden om Nederlanders te vragen om een Milka-reep te bedenken die hen herinnert aan een bijzonder moment. In totaal werden er 63.817 smaken ingezonden met 35.625 verschillende smaakcombinaties en 47.942 unieke namen. Uit al deze creaties koos Milka de twee winnende smaken wat resulteert in twee limited edition repen die niet alleen typisch Nederlands zijn, maar waar ook nog een mooi
verhaal achter zit.

‘Ons appeltaart genietmomentje’

De ‘Ons appeltaart genietmomentje’-reep heeft de smaakcombinatie appeltaart, speculaas en karamel en is ingezonden door de 22-jarige Lorenzo uit Den Haag. Zijn ingrediënten zijn niet willekeurig gekozen, maar komen uit de categorie grootmoeders geheimen.
“De geur van de heerlijke zelfgemaakte appeltaart van mijn oma laat mij altijd weer terugdenken aan fijne familiemomenten samen. Het geheime recept van oma waarin ze karamel en gekruide koek toevoegde, en die gezellige familiemomenten rond de tafel inspireerden mij voor deze nieuwe Milka-smaak.’’

‘Onze koffiedate’

De smaak ‘Onze koffie date’ is bedacht door de 27-jarige Annelize Wessels uit Zwolle en bestaat uit de smaken koffie en koekjes. Dé samenstelling voor haar favoriete moment van de dag. “Na een lange intensieve dag smacht ik naar mijn favoriete momentje. Samen met mijn geliefde genietend op de bank. Het zijn deze heerlijke knusse avondjes die zorgen voor de meest tedere momenten en mij
inspireerden voor deze nieuwe Milka-smaak.”

De twee nieuwe Milka-smaken vanaf eind augustus verkrijgbaar bij de meeste supermarkten in Nederland
en tevens internationaal in vijftien Europese landen.

Milka is een wereldwijd bekend chocolademerk en internationaal een van Mondelēz International ‘s meest gewaardeerde
merken. Milka’s unieke lila-kleurige verpakking en de beroemde lila koe zijn alom bekend bij iedereen. Sinds de eerste Milka
Alpenmelkchocolade 120 jaar geleden, is en blijft tederheid de kern van het merk. In Nederland heeft het merk een sterk
marktaandeel en is het het nummer 1 A-merk binnen chocoladetabletten op de markt (Nielsen marktcijfers 2020 MAT P13).

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) est un leader mondial sur le marché du chocolat, des biscuits, des chewing-gums et des bonbons, et des boissons en poudre. Mondelēz International est présent dans 150 pays et enregistre en 2020 un chiffre d’affaires d’environ 27 milliards de dollars. La société est présente au Benelux depuis 1870. Le portefeuille inclus des marques appréciées du public telles que Côte d’Or, Lu, Milka, Philadelphia, TUC, Prince, Grany, Time Out, LiGA et Stimorol. Le Benelux est en fait le berceau des marques phares telles que Côte d’Or, TUC et Prince et LiGA.

En Belgique, Mondelēz International est leader en chocolat, biscuit et fromage frais, et numéro 2 en chewing-gum. Aux Pays-Bas, la société est leader en biscuit, chocolat et fromage frais, et active dans le segment des chewing-gums.

Mondelēz International emploie un peu plus de 2000 personnes au Benelux, réparties dans les deux sièges se trouvant à Malines (Belgique) et à Breda (Pays-Bas) ainsi que les sites de fabrication situés à Herentals et Namur. Rendez-vous sur www.mondelezinternational.com ou suivez-nous sur Twitter® @MDLZ.