Sony toont nieuwe producten tijdens CES 2016 Las Vegas

Belangrijkste introducties:

4K BRAVIA

In 2016 brengt Sony de 4K High Dynamic Range (HDR) kijkervaring naar een hoger niveau. Een groot deel van de nieuwe 4K BRAVIA tv's is uitgerust met HDR-technologie. HDR geeft een groter dynamisch spectrum weer voor kleurweergave en helderheid. Dit zorgt voor een optimaal contrast dat de nuances van het beeld naar voren brengt, van gedetailleerde zwarttinten en schaduwen tot de heldere wittinten en kleuren. HDR-content is steeds meer toegankelijk via diverse filmaanbieders en broadcasters en wordt omarmd door verschillende online streamingdiensten zoals Amazon Video en Netflix.

Naast het brede aanbod HDR BRAVIA Tv’s introduceert Sony een Slim Backlight Drive. De BRAVIA XD93 is als eerste voorzien van deze backlighttechnologie voorzien van X-tended Dynamic Range PRO. Het contrast, de helderheid en het kleurenpalet worden zo verder versterkt en dynamischer. Dit zorgt voor een optimale beeldweergave bij een tv-toestel dat op het dunste punt slechts 11,8 mm dik is. De XD93-serie is een led-tv met randverlichting en local dimming. X-tended Dynamic Range PRO zorgt voor driemaal zoveel helderheid. De 4K Processor X1 zorgt daarnaast voor duizenden kleine beeldaanpassingen per seconden. Daardoor worden de resolutie, de kleur en de helderheid dynamisch verbeterd, zodat elke scène de levendigheid van 4K of meer krijgt.Deze serie biedt naast Android TV een nieuwe interface met stemzoekfunctie waardoor gebruikers eenvoudig allerlei commando’s geven aan de TV.

Dit jaar introduceert Sony het nieuwe BRAVIA TV designconcept ‘Slice of Living’. De accenten in champagne, goud en zilver zorgen voor extra warmte en uitstraling. Het design van de BRAVIA XD93 wordt geaccentueerd door het egale, vrijwel randvrije scherm. Daarnaast houdt een nieuwe oplossing de kabels en snoeren buiten beeld en kan het toestel op slechts 3,6 cm van de muur hangen dankzij een innovatief wandbevestigingssysteem. De BRAVIA SD85 brengt 4K-amusement nog dichterbij dankzij het gebogen scherm. Dit is de slankste curved 4K BRAVIA tot nu toe. Lees hier het volledige Nederlandstalige persbericht over de 4K BRAVIA’s.

Ook toont Sony tijdens de CES de Backlight Master Drive-technologie. Deze verhoogt de helderheid en het contrast om 4K HDR nog meer tot uiting te brengen. Bij de Backlight Master Drive-demonstratie wordt een prototype van 85-inch getoond die het achtergrondlicht verhoogt via rechtstreekse led-achtergrondlichten met een hoge dichtheid. Gekoppeld met X-tended Dynamic Range PRO, geeft dit een indrukwekkend dynamisch bereik. Dit creëert nog diepere zwarttinten en een hoge helderheid van 4.000nits.

Tevens kondigt Sony de nieuwe app Ultra van Sony Pictures Home Entertainment aan. Deze wordt dit jaar in de VS geïntroduceerd. Met Ultra is het mogelijk om 4K HDR-content en tv-programma’s te kopen en streamen. Het betreft zowel nieuwe als klassieke titels uit de 4K digitale bibliotheek van Sony Pictures. Of de Ultra-app in de Benelux beschikbaar komt, is op dit moment nog niet bekend.

Audio

Sony voegt drie nieuwe producten toe aan de kleurrijke en populaire H.ear-serie. H.ear Go is een draadloze speaker die gemakkelijk overal mee naartoe kan worden genomen. Daarnaast zijn H.ear On Wireless NC en H.ear In Wireless draadloze hoofdtelefonen die het bestaande H.ear-assortiment aanvullen. Met deze aanvullingen is H.ear nu meer portable dan ooit, van thuis tot onderweg, maar met dezelfde hi-res-kwaliteit en opvallende kleuren. De afzonderlijke kleuren zijn eenvoudig af te stemmen op de kleding- of woonstijl van de gebruiker. Alle losse elementen van de modellen hebben namelijk dezelfde kleur, van de behuizing tot het snoer. Lees hier het volledige Nederlandstalige persbericht over de 4K BRAVIA’s.

Naast het bekende hi-res-assortiment introduceert Sony een extra bass-productlijn (XB). Deze bestaat uit de draadloze MDR-XB650BT-headphone met zeer krachtige bastonen. Andere introducties met extra bass zijn de draadloze luidsprekers SRS-XB3 en SRS-XB2 en het GTK-XB7-audiosysteem. De extra bass-functie maakt gebruik van DSP-technologie. De muziek klinkt én voelt nog krachtiger dankzij de stevige bassen die kenmerkend zijn voor de elektronische dance- en housenummers. Lees hier het volledige Nederlandstalige persbericht over de 4K BRAVIA’s.

Een nieuwe functie is Wireless Surround waarmee gebruikers eenvoudig linker- en rechter rear channels toe kunnen voegen ter uitbreiding van de tv- en Sound Bar-opstelling. Wireless Stereo koppelt twee aparte luidsprekereenheden aan elkaar voor een breed twee-kanaals stereogeluid.

Digitale beeldvorming

De nieuwe 4K FDR-AX53 is uitgerust met een Exmor R CMOS-sensor voor gedetailleerde 4K-filmopnames. Deze sensor biedt een pixelformaat dat ca. 1,6x groter is. Daardoor is de FDR-AX53 veel gevoeliger dan zijn voorganger. De FDR-AX53 heeft een Zeiss-objectief met een groothoekcapaciteit van 26,8mm. Daarmee kunnen gebruikers van groothoek tot teleopnames vastleggen. Het objectief verleent de camcorder een zoomvermogen van 20x optische zoom en 30x (4K)/ 40x (FHD) Clear Image Zoom. De Advanced Aspherical (AA) en de Extra-low Dispersion (ED)-lenzen sluiten kleurschifting uit.

Sony’s Full HD camcorderassortiment telt twee nieuwe modellen: de HDR-CX625 en de HDR-CX450. Deze camcorders bieden een groothoekcapaciteit van 26,8mm en zijn voorzien van beeldstabilisatietechnologieën. De HDR-CX625 is uitgerust met Balanced Optical SteadyShot met vijf-assige Intelligent Active Mode en de HDR-CX450 is voorzien van Optical SteadyShot met vijf-asssige Intelligent Active Mode.

De nieuwe HDR-AS50 Action Cam legt alle actie haarscherp vast. Dit model is uitgerust met een 11,1 megapixel CMOS-sensor en een Zeiss Tessar-objectief. Dankzij de integratie van Advanced SteadyShot is de HDR-AS50 sterk verbeterd ten opzichte van zijn voorganger. Dit model is daardoor uitstekend inzetbaar in combinatie met drones en om trillingen tijdens skydiven, hardlopen en fietsen te neutraliseren.

De behuizing van de HDR-AS50 is ontworpen voor meer gebruiksvriendelijkheid. Zo kunnen de instellingen snel worden gewijzigd via een intuïtief bedieningspaneel met overzichtelijke pictogrammen. In combinatie met de applicatie PlayMemories, kan tevens verbinding worden gemaakt met een smartphone of tablet. Hiermee is de camera eenvoudig te bedienen en kan die in- en uitgeschakeld worden. Lees hier het volledige Nederlandstalige persbericht over de 4K BRAVIA’s.

Life Space UX

Sony toont op CES ook de Life Space UX-productlijn, die volledig nieuwe manieren biedt om apparaten en fysieke ruimtes te integreren. Met de LED Bulb-luidspreker kan via iedere fitting in huis eenvoudig draadloos muziek afgespeeld worden. De LED Bulb-luidspreker zal in de VS gelanceerd worden in de eerste helft van 2016.

Sony introduceert tevens de kubusvormige Portable Ultra Short Throw Projector van 10 cm. Deze is uitgerust met interne luidsprekers en een accu. De projector kan een beeld van 22" tot 80" op muren, tafels of een ander oppervlak projecteren. Ook is de Glass Sound Speaker aangekondigd. Deze speelt muziek af via het buisvormige organische glas en wordt omhuld door een led-lamp. De luidspreker geeft een warme lichtgloed af die harmonie brengt in ieder interieur. Zowel de Portable Ultra Short Throw Projector als de Glass Sound Speaker worden in het voorjaar van 2016 in de VS gelanceerd. Of deze producten ook in de Benelux gelanceerd worden, is op dit moment nog niet bekend.

Op de stand worden tevens een aantal sport- en beauty-producten getoond. Dit zijn onder andere de Smart B-Trainer, de Smart Tennis Sensor en het schoonheid Beauty Explorer-huidanalysesysteem. Deze producten komen voort uit het Seed Acceleration Program. Dit programma van Sony stimuleert start-ups met veelbelovende nieuwe business-ideeën.

GO. ON. IN. Sony breidt h.ear assortiment uit met hi-res audio-ondersteuning

Stijlvolle h.ear productlijn met draadloze speakers, draadloze hoofdtelefoons en in-ears met comfortabele nekband. Opvallend daarbij is 's werelds kleinste draadloze luidspreker met hi-res audio en connectiviteit met Google Cast en Spotify Connect. Het volledige H.ear-assortiment is verkrijgbaar in vijf opvallende kleuren: Viridian Blue, Cinnabar Red, Charcoal Black, Lime Yellow en Bordeaux Pink.

Sony brengt meer draadloze luidsprekers in volledig vernieuwd assortiment

Meer muziek met High-Resolution Audio, Multi-room en verbeterde connectiviteit.

Sony introduceert Blu-ray players voor hoge resolutie beeld- en geluidskwaliteit

Sony breidt het assortiment hoge resolutie beeld- en geluiddragers uit met twee nieuwe Blu-ray spelers die hoogwaardige beeldkwaliteit combineren met krachtige Hi-Res Audiogeluid.

Sony introduceert nieuwe Handycam-modellen

Een 4K-model en twee HD-camera’s met verbeterde beeldsensoren en diverse innovatieve filmfuncties. Het FDR-AX53 4K-Handycam model met Exmor R CMOS-sensor 1,6x grotere pixels voor een hoge lichtgevoeligheid biedt ook bij weinig licht hoogwaardige 4K beeldkwaliteit.

LP’s in Hi-Res Audio met nieuwe platenspeler van Sony

Sony speelt in op de populariteit van vinyl en kondigt een nieuwe draaitafel gericht op hoogwaardige geluidskwaliteit. Met de Sony PS-HX500 kunnen gebruikers hun platencollectie eenvoudig converteren naar digitale nummers met hoge resolutie audiokwaliteit.

Sony komt met volledig nieuw Home Cinema-assortiment

Het nieuwe Home Cinema-assortiment van Sony biedt meer connectiviteit om van beeld en geluid te genieten. Van avond tv kijken thuis tot Wireless Multi-room muziek. Meerdere functies uit het assortiment van 2015, zoals Google Cast, Spotify Connect en Wireless Multi-room, zijn nu standaard opgenomen in de nieuwe modellen. De Nieuwe Sound Bar en Sound Base-modellen en twee 4K AV-receivers zorgen voor perfect geluid.

Sony introduceert nieuwe WS413 / WS414 draagbare Walkman

Ideaal voor tijdens het sporten dankzij innovatieve 'Ambient Sound'-modus en zoutwaterbestendig en stofdicht design.

• ces

Sony Corporation is een toonaangevende fabrikant van audio-, video-, game- en communicatieproducten en belangrijke IT-producten voor particuliere en zakelijke gebruikers. Met de activiteiten op het gebied van muziek, beeld en computerentertainment en met de online activiteiten is Sony wereldwijd marktleider in elektronica en entertainment. Sony had een geconsolideerde jaaromzet van ongeveer USD 75 miljard voor het boekjaar dat eindigde op 31 maart 2014. Wereldwijde website van Sony: http://www.sony.net/.