BLAST Pro Series vinder stor event-pris

BLAST Pro Series, der blev afholdt i København i november 2017 blev overværet af 12.000 tilskuere i en fyldt Royal Arena. 5 millioner seere fulgte med online og finalen kunne følges på TV-stationer i 76 lande verden over. I Danmark viste DR3 hele turneringen live, og stationen meldte efterfølgende om historiske seertal med flere rekorder til følge.

BLAST Pro Series er en international event-serie, der i 2018 vil blive afholdt i 4 internationale storbyer og i 2019-sæsonen vil have 8 internationale stop på programmet. BLAST Pro Series vender tilbage til København og Royal Arena 3. november i år, hvor de danske verdensstjerner fra Astralis kan opleves live i direkte duel mod 5 andre internationale tophold. Billetsalget åbner mandag d. 30. april kl. 10 på ticketmaster.dk.

Jordi Roig, VP og Excecutive Producer BLAST Pro Series kommenterer uddelingen og meddelelsen:

- RFRSH og BLAST Pro Series er skabt af folk med rod i en stærk dansk innovativ iværksætterkultur og det er fantastisk at København og Danmark ud fra et lille kontor på Otto Bussesvej, kan tage kampen op med internationale underholdnings mastodonter som MTG, Turner Studios, IMG, Alibaba osv.

- Vores mål har været at tage et subkultur underholdningsprodukt med et fantastisk potentiale til et mainstream publikum via en innovativ og nytænkende tilgang. Det at BLAST Pro Series på tv præsterede "den bedste dag nogensinde" på DR3 i aldersgruppen 15-39 årige viser, vi er på rette vej.

- Med respekt for esportkulturens værdier og grundsubstans er alt omkring BLAST Pro Series, formatet, live-oplevelsen og tv produktet, designet og afviklet for at åbne esportens fascinerende verden for et langt bredere publikum.

- For at lykkes har vi skabt en organisation med nogle af de bedste og dygtigste folk på alle områder fra partnersalg, eventproduktion og content til hele PR og kommunikationsindsatsen for at få sat esport og Counter-Strike på dagsordenen alle steder.

- Vi er kommet rigtig langt i Danmark, og som dansk selskab med bopæl i København, betyder det selvfølgelig utroligt meget, at blive anerkendt på den måde af byen og af Wonderful Copenhagen. Vi har mærket en flot opbakning og takker for støtten fra alle vores partnere og specielt fra Wonderful Copenhagen, Region Hovedstaden og Copenhagen Capacity.

- Esporten er en branche i kæmpe vækst alle steder, og vi har i Danmark lige nu et godt udgangspunkt for at sætte os på en leder-rolle på området. Når vi rejser rundt i verden, kan man mærke at de andre storbyer også er opmærksomme på det enorme potentiale og der investeres mange steder. Derfor er det vigtigt for os at vi fortsat mærker opbakning; det handler ikke bare om en enkelt event, men om udviklingen af nye formater indenfor live-underholdning, digitale formater og liveunderholdning med udspring i Danmark.

_______________________________

Hele pressemeddelelse fra Wonderful Copenhagen:

Stor esport event vinder pris ved Københavns Kongres og Event Award 2018

Hvert år hylder Wonderful Copenhagen og Københavns Kommune værterne og arrangørerne bag nogle af byens store begivenheder. Det sker ved prisuddelingen Københavns Kongres og Event Award, der har fokus på kongresser og sportevents.

I går løb Københavns Kongres og Event Award 2018 af stablen på Københavns Rådhus, og her blev der uddelt priser i fire kategorier.

I kategorien ’Årets initiativpris’ løb RFRESH Entertainment og deres stort anlagte esport event BLAST Pro Series med prisen. Med BLAST Pro Series var der verdenspremieren på esportens nyeste og mest medrivende live format. Den over 9 timer lange event blev afholdt i en propfyldt Royal Arena med 12.000 tilskuere, mens det hele blev transmitteret live globalt til omkring 4,9 mio. mennesker.

Eventen var på alle områder en nytænkning af esport som live-underholdning og formåede at henvende sig til et bredere publikum end esport tidligere har gjort. Derudover blev eventen bl.a. brugt til at brande København og til at tiltrække talenter i IT-branchen. BLAST Pro Series var f.eks. en del af en interaktiv kampagne, der tiltrak stor opmærksomhed verden over.

Ved prisuddelingen blev der udover initiativprisen uddelt priser i kategorierne ’Årets kongresvært for kongresser med flere end 1.000 deltagere’, ’Årets kongresvært for kongresser med færre end 1.000 deltagere’ og ’Årets bedste sportevent’. Her vandt henholdsvis Region Hovedstadens Akutberedskab og danske videnskabsjournalister for deres respektive kongresser, mens Dansk Svømmeunion blev tildelt årets bedste sportevent for EM i svømning.

København er hvert år værtsby for en lang række internationale videnkongresser og sportsevents. Udover at generere en milliardomsætning til byen er de til sammen med til at bane vejen for videnudveksling og tiltrækning af investeringer og internationale talenter. I spidsen for det hele står ofte en dansk vært og/eller arrangør, som har afgørende betydning for, at hovedstaden hvert år kan tiltrække et stort antal internationale kongresser og events.

”De store videnkongresser og sportevents, vi sammen med vores mange offentlige og private partnere hvert år tiltrækker til hovedstaden, bidrager med job og omsætning – både hos erhvervet og samfundet. Derfor er det vigtigt af fejre de lokale værter og ildsjæle, der er en afgørende del af arbejdet,” siger Mikkel Aarø-Hansen, administrerende direktør i Wonderful Copenhagen."

• Events

FREDERIKKE EMILY WACKER