Blueair klar til at fylde danske hjem med sund indendørsluft

Blueair klar til at fylde danske hjem med sund indendørsluft

Stokholm d. 10. juni, 2015 – Blueair, verdens førende udvikler af luftrenseteknologi og –systemer til indendørsbrug, har i dag lanceret deres prisvindende 270E-, 450E-, 650E- og Sense-luftrensere i samarbejde med Expert, landets største elektronikforhandlere med over 130 butikker. Målet med samarbejdet er at udnytte Experts brede kundegrundlag og ekspertise for at give danske forbrugere nem adgang til Blueairs luftrensere, der allerede er en kæmpesucces i Kina og USA blandt folk, som vil undgå at indånde dårlig eller skadelig luft.

Hr. Bengt Rittri, grundlægger og CEO hos svenske Blueair, udtaler: “Vi er meget begejstrede for at samarbejde med Expert Danmark A/S om denne spændende nye udvikling, der fører os – verdens førende producent af luftrensere til indendørsbrug – sammen med Danmarks største elektronikforhandler. Tilsammen kan vi gøre det nemmere for danske forbrugere at sikre sig, at den luft, de indånder hjemme eller på kontoret, vil være fri for stort set alle kendte urenheder som pollen, støvpartikler, røg, kemikalier og kæledyrsskæl, der kan generere helbred og velbefindende”.

De luftforureningsproblemer i Kina skaber ofte overskrifter, men flere undersøgelser peger på, at forurenet indendørs luft er et lige så stort problem i Europa. Sidste år afslørede en undersøgelse fra Aarhus Universitet, at 3.300 danskere døde i 2012 som følge af indånding af skadelige giftpartikler i luften, selvom luften i Danmark vurderes til at være renere end langt de fleste steder i Europa.

Blueairs luftrensere til indendørsbrug har vundet global anerkendelse for deres evne til at effektivt rense luften i et rum hvert 12. minut, for stort set alle kendte urenheder, inklusive allergifremkaldende stoffer, astmaudløsere og virusser. Siden lanceringen i 1996 har Blueair modtaget flere internationale priser for avanceret teknologi.

Blueairs luftrensere egner sig både til privatforbrug og virksomheder. Blandt Blueair kunderne finder man de amerikanske ambassader i Beijing og Delhi, der har indkøbt tusindvis af Blueair-luftrensere for at beskytte medarbejderne.

Victor Kristoffersson, Account Manager

E: victor.kristoffersson@blueair.se

T: +46 (0) 8-679 45 08

Om Blueair:

Blueair-systemerne, der bliver solgt i over 50 lande verden over, renser luften i hjemmet og på kontoret for at forbedre brugernes helbred og velbefindende, og de gør det hurtigere end konkurrerende produkter, takket være Blueairs engagement i kvalitet, energieffektivitet og miljømæssige hensyn. Luftrensere fra Blueair fjerner 99,97 % af allergifremkaldende stoffer, astmaudløsere, virusser, bakterier og andre giftstoffer i luften på en effektiv og støjsvag måde. Du kan læse mere om Blueair på http://blueair.com

Sold in over 50 countries around the world, Blueair delivers home and office users more clean indoor air for enhanced user health and wellbeing faster than any competing air purifier thanks to its commitment to quality, energy efficiency and environmental care. A Blueair air purifier works efficiently, silently to remove 99.97% of allergens, asthma triggers, viruses, bacteria and other airborne pollutants.