AG1 - Nederland en België review van het Greens Poeder

AG1 - Nederland en België review van het Greens Poeder

AG1 by AG wordt vaak aanbevolen wanneer men op zoek is naar een hoogwaardig voedingssupplement. Veel mensen worstelen tegenwoordig met lusteloosheid, overmatige stress en tal van andere uitdagingen. Gelukkig zijn er veel manieren om het lichaam te helpen elke dag optimaal te presteren. Een daarvan is AG1.

Het volgende artikel is bedoeld om u een 360-graden perspectief op AG1 te geven. Daartoe zullen we zowel verduidelijken wat greens eigenlijk zijn en hoe nuttig de inname ervan kan zijn, als de 75 ingrediënten die ze bevatten nader bekijken. Daarnaast gaat het over de bereiding, de smaak en de vraag naar de prijs en in hoeverre de aankoop de moeite waard is.

Op de officiële website van AG1 kunt u alle productdetails vinden

Wat is AG1?

AG1 is een bijzonder complex en hoogwaardig voedingssupplement van AG. Het product is al meer dan tien jaar op de markt en wordt voortdurend verder ontwikkeld en geoptimaliseerd. Het is een poeder dat met water wordt gemengd en daarin oplost.

Afnemers van het poeder zijn sporters, maar ook alle andere mensen die dagelijks voor uitdagingen staan en hun voeding en hun actieve en gezonde levensstijl willen ondersteunen. Met zijn 75 ingrediënten bestrijkt AG1 vijf categorieën die kunnen bijdragen tot het behoud van onze gezondheid:

• Mineralen en vitaminen zijn essentiële stoffen voor veel stofwisselingsprocessen, het immuunsysteem en bouwstenen voor veel enzymen en biochemische reacties.
  • Botanicals (plantaardige stoffen) zoals ashwagandha, druivenpitextract en chlorella
  • Enzymen en paddenstoelen
  • Ingrediënten uit echte voedingsmiddelen, vaak aangeduid als "superfoods".
  • Bacteriële culturen

AG1 Nederland en België

Waarom zou ik AG1 nemen?

De motieven om AG1 te nemen kunnen divers zijn. Bijna alle mensen staan bloot aan een zekere mate van dagelijkse stress. Veel mensen willen hun voedingsstoffenvoorziening ondersteunen - en het liefst zo natuurlijk mogelijk. Sporters hebben om verschillende redenen een verhoogde behoefte aan bepaalde voedingsstoffen, anderen willen hun immuunsysteem ondersteunen of vinden gewoon dat ze in het dagelijks leven te weinig groenten en fruit eten. De Nederlandse Voedingscentrum beveelt de dagelijkse consumptie van drie porties groenten en twee porties fruit aan.

Deze redenen spreken voor het gebruik van Greens

AG1 is geen product dat uitsluitend voor één doel is ontwikkeld. Het is een voedingssupplement dat tot doel heeft een brede toevoer van belangrijke voedingsstoffen aan het lichaam te ondersteunen. De redenen waarom mensen ervoor kiezen Greens te nemen zijn dan ook divers, zoals:

• Zich gezonder voelen in het algemeen
  • Om alerter en productiever te zijn¹
  • De toevoer van voedingsstoffen ondersteunen
  • Het immuunsysteem ondersteunen²

Waarom hebben supplementen als AG1 überhaupt zin?

Ik eet eigenlijk gevarieerd en let op biologische kwaliteit. Heb ik dan nog wel AG1 nodig? Duizenden mensen stellen zich deze vraag dagelijks. Wij hebben hier drie zeer goede feiten op een rijtje gezet die rechtvaardigen waarom een voedingssupplement voor veel mensen toch een goede manier is om zichzelf van belangrijke voedingsstoffen te voorzien.

1. Aandoeningen die meer voedingsstoffen vereisen

Er zijn omstandigheden waarin ons lichaam meer voedingsstoffen nodig heeft dan normaal. Deze omvatten stress, lichaamsbeweging en groei.

2. Extra behoeften aan voedingsstoffen voor sporters en na infecties

Atleten hebben een veel grotere behoefte aan voedingsstoffen, zoals magnesium, dan niet-atleten. Daarnaast is sporten belastend voor het lichaam en daarom moet het immuunsysteem van sporters worden ondersteund met extra vitamine C, selenium, zink enz. Het is ook belangrijk om een voldoende dosis B-vitaminen te hebben, die onder andere verantwoordelijk zijn voor de celstofwisseling.

3. Eetgewoonten van westerse culturen

Vaak domineert sterk bewerkt voedsel het menu. Natuurlijk is het altijd mogelijk om evenwichtig en gezond te eten. Het kan echter wenselijk zijn een zo breed mogelijk spectrum van voedingsstoffen te bestrijken met een geschikt supplement.

Wat zijn de voordelen van het innemen van AG1?

AG1 ondersteunt de volgende essentiële functies van ons lichaam:

• Het energiemetabolisme wordt ondersteund door de volgende ingrediënten: Biotine, Koper, Niacine, Pantotheenzuur, Thiamine en Vitamine B2 (Riboflavine), B12, B6 en C.
  • De hormonale functie wordt ondersteund door de volgende ingrediënten: Pantotheenzuur en vitamine B6.
  • Wat de cognitieve functie betreft, helpen foliumzuur, niacine, pantotheenzuur en vitamine B2 (riboflavine), B12 en B6 om vermoeidheid en moeheid te verminderen, terwijl pantotheenzuur ook bijdraagt tot de mentale fitheid.
  • De functie van het immuunsysteem wordt ondersteund door bijvoorbeeld de volgende stoffen: Foliumzuur, koper, selenium, vitamine A, B12, B6, C en zink.
  • Chroom draagt bij tot de instandhouding van de bloedsuikerspiegel.
  • Voor spierregeneratie helpen selenium, zink, koper en vitamine B2 (riboflavine) en C de cellen te beschermen tegen oxidatieve stress.
  • De gezondheid van hart en botten wordt ondersteund door de volgende ingrediënten: Fosfor, thiamine, vitamine C en zink.

Kijk hier voor meer informatie over AG1

AG1 smaak

AG1 smaak en tips voor verfijning

Hoe smaakt AG1 eigenlijk? Deze vraag schijnt voor veel mensen erg belangrijk te zijn, want de discussie erover vult hele fora van voedingsblogs en lifestyle websites. Het is bekend dat smaak heel individueel is, dus je vindt uitspraken die variëren van "super lekker" tot "ik vind het niet lekker". Onze conclusie vooraf: We waren zeer positief verrast door de smaak in de test.

AG1 bevat ingrediënten uit echt voedsel. Daarom kan de smaak van maand tot maand verschillen, afhankelijk van het seizoen, de weersomstandigheden tijdens de oogstcyclus en de plaats van herkomst van de ingrediënten - vergelijkbaar met hoe de locatie van de wijngaard een rol speelt bij wijn. Over het geheel genomen kan de hele indruk echt worden omschreven als "groen". De geur doet denken aan vers gemaaid gras of hooi. Het ruikt kruidig, naar gedroogde kruiden en gras.

AG1 smaakt zoeter dan men zou verwachten, maar zonder kunstmatig of pappig te smaken. De bereide drank ruikt zoet en smaakt naar zoetigheid en fruit. Vooral het samenspel tussen vanille en papaja komt hier goed tot zijn recht. Zeker als je bedenkt wat je voor je lichaam doet, denken we dat iedereen de smaak goed zal vinden.

Als je wilt, kun je het drankje met kleine tips naar eigen smaak optimaliseren. Een eenvoudige truc is bijvoorbeeld om een paar ijsblokjes toe te voegen voordat je de fles schudt. Zo worden de groentjes ijskoud en smaken ze nog verfrissender. Een paar scheutjes citroen toevoegen is ook erg populair en harmonieert goed met de kruidensmaken. Als je wilt, kun je AG1 ook als een smoothie bereiden en daarvoor vind je veel recepten op internet.

AG1 ingrediënten

75x Power? AG1 ingrediënten

De ingrediënten van AG1 zijn veelzijdig en fijn op elkaar afgestemd. Ze zijn onder te verdelen in verschillende gebieden: Vitaminen & Mineralen, Superfood Ingrediënten, Bacteriële Culturen, Botanicals, Enzymen en een Schimmel Complex.

AG1 is vrij van GMO's, eieren, maïs, suiker, noten, lactose, zuivel, gluten, herbiciden en pesticiden, kunstmatige kleur- en smaakstoffen en conserveringsmiddelen.

De toegevoegde groenten zijn gevriesdroogd en in poedervorm om de moleculaire structuren en de licht- en warmtegevoelige vitaminen te behouden.

Een blik op de voedingsinformatie van AG1 onthult meer over de hoeveelheden vitaminen en mineralen die het bevat:

Vitaminen & Mineralen

per 12g portie

% RI* per portie

Vitamine A

1110µg RE

Vitamine C

420mg

Vitamine E

67mgα-TE

Vitamine B1

3mg

Vitamine B2

2mg

Niacine

20mg NE

Vitamine B6

3mg

Foliumzuur (als folaat 5-MTHF)

400µg

Vitamine B12 (als methylcobalamine)

22µg

Biotine

330µg

Pantotheenzuur

4mg

Fosfor

130mg

Zink

15mg

Selenium

20µg

Koper

0.20mg

Chroom

25µg

Kalium

300mg

*RI = Referentie-inname van een gemiddelde volwassene (8400 kj/2000 kcal)

De ingrediëntenlijst van AG1 is echt lang, maar als je het precies wilt weten, kun je alle ingrediënten hier vinden:

Spirulina, Lecithine (soja) (65% fosfatiden), Alkalische erwt eiwit isolaat, Appelpoeder, Inuline, Citrus bio-flavanoïden extract, Ascorbinezuur, Tarwegrassap poeder (mager), Chlorella poeder, Alfalfa poeder (blad), Gerst (Hordeum vulgare) blad poeder, Papaja (Carica papaya) fruit poeder, Calcium citraat, Broccoli bloem poeder, Kalium fosfaat, Bietenwortel poeder, Magnesium glycinaat, Antioxidant: Citroenzuur (watervrij), Wortelpoeder, Calciumcarbonaat, Alfaliponzuur, Zoetstof: Stevia (Stevia rebaundiana) bladpoeder, d-alfa tocoferylzuursuccinaat (soja), Acerola vruchtensap poeder extract, Cacaoboon polyfenol extract, Gember wortelpoeder, Zoethout wortelpoeder, Spinazie bladpoeder, Bromelaïne, Bifidobacterium bifidum, Ashwaganda (Withania somnifera) wortel extract, Rozenbottel (Rosa canina) vruchtenpoeder, Zinkcitraat, Calciumfosfaat, Artisjokblad extract, Lactobacillus acidophilus, Antiklontermiddel: Hydrated collodial silica, Ananas vruchtenpoeder, Shiitake paddenstoelenpoeder, Reishi paddenstoelenpoeder, Slippervlier (Ulmus rubra) schorspoeder, Co-enzym Q10, Astragalus (Astragalus membranceus) wortelpoederextract, Rhodiola (Rhodiola rosea) droog extract, Rozemarijnblad extract, Nicotinezuur, Paardenbloem hele plant droog concentraat, Kelp hele plant poeder, Lycium bessen fruit extract, Beta Glucanen, Groene thee (Camellia sinensis) extraxt (blad), Eleuthero (eleutherococcus senticosus) wortel extract, Kliswortel poeder, Policosanol, Selenomethionine, Mangaan aminozuur chelaat, Pyridoxine hydrochloride, Calcium panthoenate, Meidoorn bessen extract, Thiamine hydrochloride, Bètacaroteen, Bilberrvruchtenextract, Nicotinamide, Riboflavine, Kopergluconaat, Mariadistelzaadextract, Druivenzaadextract, Folaat (5-MTHF), Biotine, Chroompicolinaat, Vitamine K2 (als menaquinon-7), Methylcobalamine, Natuurlijke aroma's.

Dosering, bereiding en toepassing

AG1 is gemakkelijk te gebruiken en eenvoudig te doseren. AG zelf spreekt van een nieuwe ochtendroutine, want idealiter neem je AG1 's ochtends in. De dagelijkse dosis komt overeen met één doseerlepel, die bij de eerste bestelling van het product wordt meegeleverd. Precies deze hoeveelheid wordt opgelost in 250-350 ml water en opgedronken. Het poeder is zeer fijn gemalen, zodat het een beetje stoffig kan zijn bij het vullen van het flesje. Het lost echter navenant goed en snel op - een groot voordeel ten opzichte van andere preparaten die vaak samenklonteren of aan de rand blijven plakken.

We hebben de paar stappen voor de bereiding van AG1 in een korte video voorbereid en hier beschikbaar gemaakt:

Hoeveel kosten de groenen?

Athletic Green biedt een abonnement aan, waar de meeste klanten gebruik van maken, omdat het product pas echt werkt na minimaal middellang gebruik en er is ook een korting per verpakking. Overigens is er ook een aantrekkelijke aanbieding via de link uit dit artikel, waarbij je een jaarvoorraad vitamine D3+K2 en 5 praktische reisverpakkingen gratis krijgt. Hier hebben we de prijzen met alle belangrijke details en supplementen op een rijtje gezet:

• Eenmalige aankoop 107€
    • 1 shaker als welkomstgeschenk

• Los abonnement: 87€ (in plaats van 107€) per maand
    • bij eerste bestelling roestvrijstalen doos en 1 shaker als welkomstgeschenk
    • Pauzeren en opzeggen van het abonnement op elk moment mogelijk

• Dubbel abonnement: 167€ (in plaats van 214€) per maand
    • 60 porties in één verpakking
    • maandelijkse levering
    • Roestvrijstalen doos en 2 shakers als welkomstgeschenk bij uw eerste bestelling
    • 90 dagen geld-terug-garantie

Er zijn ook speciale reispakketten: Hierbij zit de dosering per portie in individuele verpakkingen zodat het blikje en het maatschepje niet nodig zijn. U kunt gewoon het aantal individuele pakjes plus de shaker in uw reistas stoppen. Ook hier is er de optie van een eenmalige aankoop en van abonnementsmodellen. Hier volgt een overzicht van de kosten en toevoegingen voor de praktische reispakketten:

• Eenmalige aankoop: 117€
    • 1 shaker als welkomstgeschenk

• Eenmalig abonnement: 97€ (in plaats van 117€) per maand
    • 30 porties van één verpakking
    • Shaker als welkomstgeschenk

• Dubbel abonnement 177€ (in plaats van 234€) per maand
    • 60 porties in één verpakking
    • Shaker als welkomstgeschenk

AG1 Athletic Greens kopen

Waar kan ik het poeder kopen?

AG1 wordt verkocht via de officiële website. Je vindt deze greens niet op Amazon of andere online winkels. Het product staat ook niet bij apotheken of drogisterijen. Op de AG1 pagina kun je via de bijbehorende links of knoppen direct naar het AG1 aanbod met de verschillende aankoopmogelijkheden gaan.

Alle opties voor AG1 zijn te vinden op de officiële website

AG1 Beoordelingen en kritische stemmen

Als je AG1 googelt op internet, vind je veel positieve berichten, maar ook enkele kritische geluiden. Dat is heel begrijpelijk, want AG1 positioneert zich qua kwaliteit en ingrediënten zelfverzekerd op de markt.

Veel van de AG1 reviews komen uit het Verenigd Koninkrijk en een van de meest aangeklikte video's is de AG1 review van Taz Aldeek, die regelmatig producten test en beschrijft voor gebruikers in het Verenigd Koninkrijk. Hij heeft vooral kritiek op de prijs van het Greens poeder en vindt die te hoog. Hij vergelijkt andere supplementen die als alternatief kunnen dienen.
supplementen die als alternatief zouden kunnen worden genomen. Naar onze mening is de vergelijking echter niet zo eenvoudig te maken, omdat de gebruikte alternatieven niet door de blogger zijn getest op kwaliteit en effectiviteit, maar dienen als prijsvergelijking. Het is natuurlijk begrijpelijk dat een hogere prijs mensen kan polariseren.

Ook wordt gesteld dat niet duidelijk is welke dosis precies in AG1 zit. Ook dit is niet waar. Ten eerste is het filmpje van juni 2022 niet meer helemaal actueel en AG zal er zeker ook belang bij hebben om de speciale formule te beschermen. Wel bevat de verpakking gedetailleerde informatie over de vitamines en mineralen, zodat je zeker kunt nagaan hoe de stoffen gedoseerd zijn.

In de meeste gevallen zijn er echter zeer positieve recensies en doet AG1 het vaak erg goed. Een voorbeeld hiervan is de AG1 review van Matt Smith op fitnessbrain.co.uk. Volgens zijn testimonial zijn de testers "blij met het product" en wordt de kwaliteit beschreven als zijnde van "uitstekend niveau". "De resultaten lijken indrukwekkend" is de conclusie van de test.

AG1 beoordeling

Kunnen we AG1 aanbevelen?

AG1 krijgt talrijke positieve beoordelingen. Sommigen benadrukken de goede smaak (in vergelijking met andere greens), vervolgens de verzekerde inname van een zeer hoogwaardig en voldoende voedingssupplement, met veel tijdwinst in vergelijking met een supplementenroutine bestaande uit vele afzonderlijke preparaten. Atleten melden een snellere regeneratie na intensieve sportfasen, d.w.z. minder spierpijn³ en ook een algemeen hoger energieniveau⁴ zelfs in de avonduren.

AG1 Nederland FAQ - Veelgestelde vragen

Hoe goed balanceren de ingrediënten het lichaam?

Er zitten 75 ingrediënten in AG1, waaronder superfoods, vitaminen en mineralen, bacterieculturen en andere plantaardige componenten uit echt voedsel. Niet alle ingrediënten die oorspronkelijk in bijvoorbeeld een vrucht zitten, zijn altijd terug te vinden in AG1. Dit is volgens ons echter geen nadeel, want in een goed voedingssupplement is een unieke samenstelling van actieve ingrediënten normaal en te verwachten. De formulering wordt ook voortdurend verder ontwikkeld. Zeker als je bedenkt dat onze huidige voeding en de kwaliteit ervan achteruit kan gaan, is het geen wonder dat voedingssupplementen als Greens steeds populairder worden.

Kan AG1 bijwerkingen veroorzaken?

Wijzelf zijn niet op de hoogte van bijwerkingen of meldingen van intoleranties. Enkele gebruikers melden dat ze de eerste dagen na het innemen van het product een verhoogde stofwisseling hebben. In geval van twijfel is het raadzaam een arts te raadplegen voordat u het product inneemt.

Hoeveel calorieën zitten er in een portie AG1?

Een portie (12g) bevat 50 kcal.

Is het poeder veganistisch?

Ja.

Zijn de greens alleen verkrijgbaar via een abonnement?

Nee, AG1 is ook beschikbaar voor eenmalige aankoop. In dat geval ligt de prijs ruim 22% hoger dan de abonnementsprijs.

Hoeveel kost AG1?

AG rekent 87€ voor een maandelijkse verpakking met abonnement en 107€ voor een eenmalige aankoop.

Hoe lang gaat een zakje AG1 mee?

Een pakje bevat genoeg poeder voor 30 porties, dus je zou er een maand mee moeten kunnen doen.

Hoe bereid ik AG1?

Los een lepel van 12g poeder op in 250-350ml water in een shaker.

Waar moet ik op letten bij inname?

Idealiter wordt AG1 op een lege maag ingenomen. Er zijn echter ook recepten om AG1 te bereiden met vruchtensap of als smoothie. De aanbevolen dagelijkse dosis mag niet worden overschreden.

Moet AG1 in de koelkast worden bewaard?

Ja. AG raadt duidelijk aan het poeder in de koelkast te bewaren, omdat de kwaliteit van de ingrediënten door de lage temperaturen beter behouden blijft.

Bevat het product suiker?

Er zit in totaal ongeveer 1 gram suiker uit de natuurlijke ingrediënten in één portie. Geraffineerde suiker zit niet in AG1. De zoetheid wordt onder andere bereikt door stevia.

¹ Foliumzuur, niacine, pantotheenzuur en vitamine B2 (riboflavine), B12 en B6 helpen vermoeidheid en moeheid te verminderen.

² Koper, foliumzuur, selenium, zink en vitamine A, B12, B6 en C dragen bij tot een normale werking van het immuunsysteem.

³ Spierherstel: koper, selenium en zink en vitamine B2 (riboflavine) en C helpen de cellen te beschermen tegen oxidatieve stress.

⁴ Energiebalans: Koper, biotine, niacine, pantotheenzuur, thiamine en vitamine B2 (riboflavine), B12, B6 en C dragen bij tot een normaal energiemetabolisme.

Verantwoordelijk voor de content

Digital7 GmbH
Auf der Strenge 22
22397 Hamburg

Contact met de fabrikant

Athletic Greens (Europe) Limited
2 Grand Canal Square
Grand Canal Dock

Dublin 2, D02A342

Phone: +44 203 004 2658

Email: support(@)athleticgreens.com

Digital7 - D. Hartung

Press contact Community Manager PR & Kommunikation

Digital reviews for products and services

We report on innovations in products and services and evaluate them in detail to provide you with an optimized understanding.

D7