AG1 - Sveriges erfarenhet av det Greens pulver

AG1 - Sveriges erfarenhet av det Greens pulver

AG1 by AG rekommenderas ofta när man letar efter ett näringstillskott av hög kvalitet. Många människor kämpar idag med håglöshet, överdriven stress och en mängd andra utmaningar. Lyckligtvis finns det många sätt att hjälpa kroppen att prestera sitt bästa varje dag. Ett av dem är AG1.

Följande artikel syftar till att ge dig ett 360-graders perspektiv på AG1. För att göra detta kommer vi att klargöra både vad greener faktiskt är och hur användbart deras intag kan vara, samt ta en närmare titt på de 75 ingredienser som de innehåller. Dessutom handlar det om beredningen, smaken och frågan om priset och i vilken utsträckning köpet är värt det.

Du kan få all produktinformation på den officiella AG1 webbplatsen

Vad är AG1??

AG1 är ett särskilt komplext och högkvalitativt kosttillskott från AG. Produkten har funnits på marknaden i över tio år och utvecklas och optimeras ständigt. Det är ett pulver som blandas med vatten och löses upp i det.

Pulvrets kunder är såväl idrottare som alla andra människor som möter dagliga utmaningar och vill stödja sin näring och sin aktiva och hälsosamma livsstil. Med sina 75 ingredienser täcker AG1 fem kategorier som kan bidra till att upprätthålla vår hälsa:

1. Mineraler och vitaminer är viktiga ämnen för många metaboliska processer, immunsystemet samt byggstenar för många enzymer och biokemiska reaktioner.
  2. Botanicals (växtämnen) som ashwagandha, druvkärneextrakt och chlorella
  3. Enzymer och svampar
  4. Ingredienser från riktiga livsmedel, ofta kallade "superfoods"
  5. Bakteriekulturer

AG1 Sverige

Varför ska jag ta AG1?

Motiven för att ta AG1 kan vara många. Nästan alla människor utsätts för en viss mängd stress i vardagen. Många vill stödja sin näringstillförsel - och helst så naturligt som möjligt. Idrottare har ett ökat behov av vissa näringsämnen av olika skäl, andra vill stödja sitt immunförsvar eller så känner de helt enkelt att de inte äter tillräckligt med frukt och grönsaker i vardagen. ICA rekommenderar en daglig konsumtion av tre portioner grönsaker och två portioner frukt.

Dessa skäl talar för användning av Greens

AG1 är inte en produkt som har utvecklats enbart för ett enda syfte. Det är ett kosttillskott som syftar till att stödja en bred tillförsel av viktiga näringsämnen till kroppen. Anledningarna till att människor väljer att ta Greens är därför många, t.ex:

• Att känna sig friskare i allmänhet#
    • Att vara mer alert och produktiv¹
    • För att stödja näringstillförseln#
    • Stödja immunförsvaret²

Varför är kosttillskott som AG1 vettiga överhuvudtaget?

Jag äter faktiskt en varierad kost och lägger stor vikt vid ekologisk kvalitet. Behöver jag fortfarande AG1? Tusentals människor ställer sig denna fråga varje dag. Vi har här listat tre mycket bra fakta som motiverar varför ett kosttillskott ändå är ett bra sätt för många människor att förse sig med viktiga näringsämnen.

1. Tillstånd som kräver mer näringsämnen

Det finns tillstånd då våra kroppar behöver mer näringsämnen än normalt. Till dessa hör stress, motion och tillväxt.

2. Ytterligare näringsbehov för idrottare och efter infektioner

Idrottare har ett mycket större behov av näringsämnen, t.ex. magnesium, än icke-idrottare. Dessutom är idrottande stressande för kroppen och därför bör idrottares immunsystem stödjas med ytterligare C-vitamin, selen, zink etc. Det är också viktigt att ha en tillräcklig dos av B-vitaminer, som bland annat ansvarar för cellmetabolismen.

3. Kostvanor i västerländska kulturer

Ofta dominerar högförädlade livsmedel menyn. Naturligtvis är det alltid möjligt att äta en balanserad och hälsosam kost. Det kan dock vara önskvärt att täcka ett så brett spektrum av näringsämnen som möjligt med ett lämpligt tillskott.

Så vilka är fördelarna med att ta AG1?

AG1 stödjer följande viktiga funktioner i vår kropp:

• Energimetabolismen stöds av följande ingredienser: Biotin, koppar, niacin, pantotensyra, tiamin och vitaminerna B2 (riboflavin), B12, B6 och C.
    • Hormonfunktionen stöds av följande ingredienser: Pantotensyra och vitamin B6.
    • När det gäller den kognitiva funktionen bidrar folat, niacin, pantotensyra och vitaminerna B2 (riboflavin), B12 och B6 till att minska trötthet och utmattning, medan pantotensyra också bidrar till mental kondition.
    • Immunsystemets funktion stöds av följande ämnen, till exempel: Folat, koppar, selen, vitamin A, B12, B6, C och zink.
    • Krom bidrar till att upprätthålla blodsockernivån.
    • För muskelregenerering bidrar selen, zink, koppar och vitaminerna B2 (riboflavin) och C till att skydda cellerna mot oxidativ stress.
    • Hjärt- och benhälsa stöds av följande ingredienser: Fosfor, tiamin, vitamin C och zink.
      För mer information om AG1, vänligen fortsätt här.

AG1 smak

AG1 smak och tips för förädling

Hur smakar AG1 egentligen? Denna fråga verkar vara mycket viktig för många människor, eftersom diskussionen om den fyller hela forum på näringsbloggar och livsstilswebbplatser. Smak är känt för att vara mycket individuellt, så du kommer att hitta uttalanden som sträcker sig från "supergod" till "jag gillar det inte". Vår slutsats i förväg: Vi blev mycket positivt överraskade av smaken i testet.

AG1 innehåller ingredienser från riktig mat. Av den anledningen kan smaken variera från månad till månad, beroende på säsong, väderförhållandena under skördecykeln och ingrediensernas ursprungsort - på samma sätt som vingårdens läge spelar en roll i vin. Helhetsintrycket kan verkligen beskrivas som "grönt". Doften för tankarna till nyklippt gräs eller hö. Det luktar örtigt, som torkade örter och gräs.

AG1 smakar sötare än man skulle kunna förvänta sig, men utan att smaka artificiellt eller pappsött. Den tillredda drycken doftar sött och smakar sött och frukt. I synnerhet kommer samspelet mellan vanilj och papaya till sin rätt här. Särskilt när du tänker på vad du gör för din kropp tror vi att alla kommer att tycka om smaken.

Om du vill kan du optimera drycken efter eget tycke med små tips. Ett enkelt knep är till exempel att tillsätta några isbitar innan du skakar flaskan. Det gör att grönsakerna framträder iskallt och smakar ännu mer uppfriskande. Att tillsätta några skvättar citron är också mycket populärt och harmonierar väl med örtsmakerna. Om du vill kan du också tillaga AG1 som en smoothie och det finns många recept på internet.

Athletic Greens ingredienser

75x effekt? AG1 Ingredienser

Ingredienserna i AG1 är mångsidiga och finjusterade till varandra. De kan delas in i olika områden: Vitaminer och mineraler, superfood-ingredienser, bakteriekulturer, botaniska växter, enzymer och ett svampkomplex.

AG1 är fri från GMO, ägg, majs, socker, nötter, laktos, mejeriprodukter, gluten, herbicider och pesticider, artificiella färgämnen, smakämnen och konserveringsmedel.

De tillsatta grönsakerna är frystorkade och pulveriserade för att bevara de molekylära strukturerna samt de ljus- och värmekänsliga vitaminerna.

En titt på näringsvärdesinformationen för AG1 ger mer information om mängden vitaminer och mineraler som ingår:

Vitaminer & mineraler

per portion om 12 g

% RI* per portion

Vitamin A

1110µg RE

Vitamin C

420mg

Vitamin E

67mgα-TE

Vitamin B1

3mg

Vitamin B2

2mg

Niacin

20mg NE

Vitamin B6

3mg

Folsyra (som folat 5-MTHF)

400µg

Vitamin B12 (som Metylkobalamin)

22µg

Biotin

330µg

Pantotensyra

4mg

Fosfor

130mg

Zink

15mg

Selen

20µg

Koppar

0.20mg

Krom

25µg

Kalium

300mg

*RI = Referensintag för en genomsnittlig vuxen (8400 kj/2000 kcal)

Ingredienslistan för AG1 är riktigt lång, men om du vill veta exakt kan du hitta alla ingredienser här:

Spirulina, Lecithin (soja) (65% fosfatider), Alkaliskt ärtproteinisolat, Äppelpulver, Inulin, Citrus bio-flavanoider extrakt, Askorbinsyra, Vetegräsjuicepulver (magert), Chlorella pulver, Alfalfa pulver (blad), Korn (Hordeum vulgare) bladpulver, Papaya (Carica papaya) fruktpulver, Kalciumcitrat, Broccoli blom pulver, Kaliumfosfat, Betrotpulver, Magnesium glycinat, Antioxidant: Citronsyra (vattenfri), morotsrotspulver, kalciumkarbonat, alfa-liponsyra, sötningsmedel: Stevia (Stevia rebaundiana) bladpulver, d-alfa-tokoferylsyrasuccinat (soja), Acerola fruktjuice pulverextrakt, Kakaobönans polyfenolextrakt, Ingefära rhizompulver, Lakritsrotpulver, Spenatbladpulver, Bromelain, Bifidobacterium bifidum, rotextrakt av ashwaganda (Withania somnifera), fruktpulver av nyponros (Rosa canina), zinkcitrat, kalciumfosfat, kronärtskocksbladsextrakt, Lactobacillus acidophilus, klumpförebyggande medel: Hydratiserad kiseldioxid, ananasfruktpulver, shiitakesvamppulver, reishisvamppulver, barkpulver från alm (Ulmus rubra), koenzym Q10, rotpulverextrakt av astragalus (Astragalus membranceus), Rhodiola (Rhodiola rosea) rotextrakt, Rosmarinbladsextrakt, Nikotinsyra, Maskros hela växtens torra koncentrat, Kelp hela växtens pulver, Lyciumbärfruktextrakt, Betaglukaner, Grönt te (Camellia sinensis) extraxt (blad), Eleuthero (eleutherococcus senticosus) rotextrakt, kardborrerotspulver, policosanol, selenmetionin, manganaminosyrakelat, pyridoxinhydroklorid, kalciumpanthoenat, extrakt av hagtornsbär, tiaminhydroklorid, Betakaroten, extrakt av bilberrvfrukt, nikotinamid, riboflavin, kopparglukonat, extrakt av mjölktistelfrön, extrakt av druvfrön, folat (5-MTHF), biotin, krompikolinat, vitamin K2 (som menakinon-7), metylkobalamin, naturliga smakämnen.

Dosering, beredning och applicering

AG1 är lätt att använda och lätt att dosera. AG själv talar om en ny morgonrutin, eftersom man helst tar AG1 på morgonen. Den dagliga dosen motsvarar en doseringssked, som ingår i den första beställningen av produkten. Exakt denna mängd löses upp i 250-350 ml vatten och dricks. Pulvret är mycket finmalt, så det kan vara lite dammigt när du fyller flaskan. Det löser sig dock motsvarande bra och snabbt - en stor fördel jämfört med andra preparat som ofta klumpar ihop sig eller fastnar på kanten.

Vi har sammanställt de få stegen för att förbereda AG1 i en kort video och gjort den tillgänglig här:

Hur mycket kostar de Greens?

Athletic Green erbjuder en prenumeration, som används av de flesta kunder, eftersom produkten verkligen fungerar först efter åtminstone medellång användning och det finns också en rabatt per förpackning. Förresten finns det också ett attraktivt erbjudande via länken från den här artikeln, där du får ett års leverans av vitamin D3+K2 och 5 praktiska reseförpackningar gratis. Här har vi listat priserna med alla viktiga detaljer och tillägg:

• Engångsköp 107€
      • 1 shaker som välkomstgåva
    • Enstaka prenumeration: 87 € (istället för 107 €) per månad
      • vid första beställning box i rostfritt stål och 1 shaker som välkomstgåva
      • Möjlighet att avbryta och avsluta prenumerationen när som helst
    • Dubbel prenumeration: 167 € (istället för 214 €) per månad
      • 60 portioner i en förpackning
      • Box i rostfritt stål och 2 shakers som välkomstgåva vid första beställningen
      • möjlighet att avbryta och avsluta prenumerationen när som helst
      • 90 dagars pengarna-tillbaka-garanti

Det finns också speciella resepaket: Här är doseringen per portion i enskilda förpackningar så att burk och måttsked inte behövs. Du kan helt enkelt packa det antal individuella förpackningar du behöver plus shakern i din resväska. Återigen finns det möjlighet till ett engångsköp samt prenumerationsmodeller. Här är en lista över kostnader och tillägg för de praktiska reseförpackningarna:

• Enstaka köp: 117€
      • 1 shaker som välkomstgåva
    • Engångsprenumeration: 97 € (istället för 117 €) per månad
      • 30 portioner av en förpackning
      • Shaker som välkomstgåva
      • avbrott och uppsägning av prenumeration möjlig när som helst
    • Dubbelprenumeration 177 € (istället för 234 €) per månad
      • 60 portioner i en förpackning
      • Shaker som välkomstgåva
      • möjlighet att avbryta och avsluta prenumerationen när som helst
      • 90 dagars pengarna-tillbaka-garanti

Athletic Greens var man kan köpa

Var kan jag köpa pulvret?

AG1 säljs via den officiella webbplatsen. Du hittar inte dessa greener på Amazon eller andra onlinebutiker. Produkten är inte heller listad i apotek eller apotek. På AG1-sidan kan du gå direkt till AG1-erbjudandet med de olika köpalternativen via motsvarande länkar eller knappar.

Alla detaljer för AG1 finns på den officiella hemsidan

AG1 erfarenhet, recensioner och kritiska röster

Om du googlar AG1 på internet hittar du många positiva rapporter, men också några kritiska röster. Detta är ganska förståeligt, eftersom AG1 positionerar sig med säkerhet på marknaden när det gäller kvalitet och ingredienser.

En av de mest klickade videorna är AG1-recensionen av Taz Aldeek, som regelbundet testar och beskriver produkter för användare i Storbritannien. Han kritiserar i huvudsak priset på Greens-pulvret och tycker att det är för högt. Han jämför andra kosttillskott som kan tas som ett alternativ.
      kosttillskott som skulle kunna tas som ett alternativ. Enligt vår mening är dock jämförelsen inte så lätt att göra, eftersom de använda alternativen inte har testats av bloggaren när det gäller kvalitet och effektivitet, utan fungerar som en prisjämförelse. Det är naturligtvis förståeligt att ett högre pris kan polarisera människor.

Det hävdas också att det inte är klart exakt vilken dos som finns i AG1. Inte heller detta är sant. För det första är videon från juni 2022 inte längre helt uppdaterad och AG kommer säkert också att ha ett intresse av att skydda den speciella formeln. Förpackningen innehåller dock detaljerad information om vitaminer och mineraler, så du kan definitivt ta reda på hur ämnena doseras.

I de flesta fall finns det dock mycket positiva recensioner och AG1 klarar sig ofta mycket bra. Ett exempel på detta är AG1-recensionen av Matt Smith på fitnessbrain. Enligt hans omdöme är testarna "mycket nöjda med produkten" och kvaliteten beskrivs som "utmärkt". "Resultaten verkar imponerande" är slutsatsen av testet.

AG1 erfarenhet

Kan vi rekommendera AG1?

AG1 har fått många positiva omdömen. Några betonar den goda smaken (jämfört med andra gröna grönsaker), sedan det säkra intaget av ett mycket högkvalitativt och tillräckligt kosttillskott, med mycket tidsbesparing jämfört med en kosttillskottsrutin som består av många enskilda förberedelser. Idrottare rapporterar en snabbare regenerering efter intensiva idrottsfaser, dvs. mindre muskelvärk³ och även en generellt högre energinivå⁴ även på kvällstid.

AG1 Sverige FAQ - Vanliga frågor och svar

Hur väl balanserar ingredienserna kroppen?

Det finns 75 ingredienser i AG1, bland annat superfoods, vitaminer och mineraler, bakteriekulturer samt andra växtbaserade komponenter från riktiga livsmedel. Alla ingredienser som ursprungligen ingick i t.ex. en frukt finns inte alltid i AG1. Vi anser dock inte att detta är en nackdel, eftersom en unik sammansättning av aktiva ingredienser är normal och förväntad i ett bra kosttillskott. Formuleringen utvecklas också kontinuerligt. Särskilt när man tänker på att vår nuvarande kost och livsmedelskvaliteten kan försämras är det inte konstigt att kosttillskott som Greens blir mer och mer populära.

Kan AG1 orsaka biverkningar?

Vi känner själva inte till några biverkningar eller rapporter om intoleranser. Några användare rapporterar att de har en ökad ämnesomsättning de första dagarna efter att de börjat ta produkten. Om du är osäker är det tillrådligt att konsultera en vårdpersonal innan du tar produkten.

Hur många kalorier innehåller en portion AG1?

En portion (12 g) innehåller 50 kcal.

Är pulvret veganskt?

Ja, det är det.

Är de greens produkterna endast tillgängliga via prenumeration?

Nej, AG1 är också tillgängligt för engångsköp. I detta fall är priset drygt 22 % högre än prenumerationspriset.

Hur mycket kostar AG1?

AG kostar 107€ för ett månadspaket med prenumeration och 87€ för ett engångsköp.

Hur länge räcker en påse AG1?

En förpackning innehåller tillräckligt med pulver för 30 portioner, så du bör kunna klara dig en månad.

Hur förbereder jag AG1?

Lös upp en skopa med 12 g pulver i 250-350 ml vatten i en shaker.

Vad måste jag tänka på när jag tar det?

Helst bör AG1 tas på fastande mage. Det finns dock även recept för att tillreda AG1 med fruktjuicer eller som smoothie. Den rekommenderade dagliga dosen bör inte överskridas.

Bör AG1 förvaras i kylskåpet?

Ja, det ska det. AG rekommenderar tydligt att pulvret förvaras i kylskåpet, eftersom de låga temperaturerna bevarar ingrediensernas kvalitet bättre.

Innehåller produkten socker?

Det finns totalt cirka 1 g socker från de naturliga ingredienserna i en portion. Raffinerat socker ingår inte i AG1. Sötman uppnås bland annat genom stevia.

¹ Folat, niacin, pantotensyra och vitaminerna B2 (riboflavin), B12 och B6 bidrar till att minska trötthet och utmattning.

² Koppar, folat, selen, zink och vitaminerna A, B12, B6 och C bidrar till immunsystemets normala funktion.

³ Muskelåterhämtning: koppar, selen och zink samt vitaminerna B2 (riboflavin) och C bidrar till att skydda cellerna mot oxidativ stress.

⁴ Energibalans: Koppar, biotin, niacin, pantotensyra, tiamin och vitaminerna B2 (riboflavin), B12, B6 och C bidrar till en normal energiomsättning.

Digital7 - D. Hartung

Press contact Community Manager PR & Kommunikation

Digital reviews for products and services

We report on innovations in products and services and evaluate them in detail to provide you with an optimized understanding.

D7