Direkt zum Inhalt springen
numo schommelt door een nieuwe bewegingsconstructie naar voren en achteren. (Foto: aeris GmbH /Thomas Koller)

Pressemitteilung -

Actieve stoel numo – meer dan alleen maar een zomerdroom

De numo van de actieve-stoelenproducent aeris is in de variant met sledeframe een perfect zitmeubel voor het zomerse outdoorseizoen: kleurig, relaxt en tegelijkertijd steeds in beweging. Een stoel waar je gewoon plezier aan beleeft.

(28 mei 2019, Haar bij München) Stipt op tijd voor het zomerse outdoorseizoen brengt aeris een bewegende objectstoel voor buiten op de markt, die er natuurlijk ook binnen heel goed uitziet: de numo. De nieuwe kuipstoel is een unieke verbinding van tijdloos stoeldesign met een innovatief bewegingsmechanisme en is daarvoor onlangs met een van de meest gerenommeerde designprijzen onderscheiden: de Red Dot "Best of the Best". Bij het design en de constructie van de numo heeft aeris met de product- en meubeldesigner Andreas Ostwald samengewerkt.

Het hoofdbestanddeel van de actieve stoel is zijn nieuw en buitengewoon bewegingsmechanisme. Dankzij dit mechanisme volgt de designstoel de natuurlijke bewegingen van zijn bezitters naar voren en achteren en zorgt zo voor positieve schommelingen. Op de numo zit je dus niet alleen makkelijk maar ook bewegend. En dat is niet alleen leuk maar ook goed voor het lichaam.

Nog een pluspunt van de objectstoel is zijn veelzijdigheid. Door het elegante kuipdesign in combinatie met het sledeframe functioneert de numo op allerlei verschillende plekken. Zo is hij aan de eettafel op het terras net zo'n blikvanger als in de loungehoek, op het balkon of in de serre. De numo past zich aan elke omgeving aan en creëert woonsfeer in de buitenlucht.

De designstoel is in vijf kleur- en twee framevarianten (chroom, glanzend of met poedercoating) verkrijgbaar. De anti-slip stoelbekleding kan in een bijpassende kleur maar ook contrasterend met de stoel worden gecombineerd. De zitkuip van de numo is kleurecht met geïntegreerde uv-bescherming.

De designstoel met sledeframe maakt deel uit van de nieuwe stoelenfamilie numo van aeris, die in totaal uit drie modellen bestaat. Met deze serie breidt aeris zijn filosofie van "leven in beweging" buiten de klassieke kantoor- en werksector uit en neemt nieuwe ruimten in beslag.

De actieve stoel is vanaf mei 2019 vanaf € 202 (vrijblijvend prijsadvies) in speciaal-zaken verkrijgbaar.

Press contact:

aeris GmbH
Presse & Öffentlichkeitsarbeit
Sabine Woettki
Hans-Stießberger-Straße 2a
85540 Haar bij München
Tel.: +49 89 900506-17
Fax: +49(0)89/903 939–1
Mail: sabine.woettki@aeris.de
www.aeris.de

Themen

aeris GmbH staat al 20 jaar voor ongeëvenaarde expertise in de ontwikkeling en productie van innovatieve actieve zitmeubelen voor kantoor en thuis. Opgericht in 1996 in Haar bij München, heeft aeris een revolutie teweeggebracht in de kantoorwereld met de ontwikkeling van 's werelds eerste driedimensionaal beweegbare stoel - de swopper. De uitstekende innovatieve kracht heeft het familiebedrijf tot Europees marktleider op het gebied van 3D-actieve stoelen gemaakt.

aeris staat voor compromisloze kwaliteit "Made in Germany" en de passie om meer beweging in de dagelijkse zithouding te brengen. Alle producten - swopper, swoppster, muvman, 3Dee, oyo en numo - volgen de filosofie van "Life in Motion" en maken tijdens het zitten natuurlijke bewegingen mogelijk om de gezondheid, het welzijn en de prestaties van gebruikers te bevorderen. De actieve stoelen van aeris hebben verschillende internationale prijzen gewonnen. Sinds 2018 biedt het bedrijf met de productlijn ‘active office by aeris’ een nieuw werkplekconcept aan, dat een ongeëvenaarde mate aan natuurlijke bewegingen naar de werkomgeving brengt.

Dat aeris opnieuw werd opgenomen in de TOP 100-lijst van meest innovatieve middelgrote ondernemingen in Duitsland in 2017 bewijst het potentieel en de dynamiek van het bedrijf. aeris heeft ongeveer 60 mensen in dienst en is vertegenwoordigd in 39 landen.

Aeris - Never just sit

Seit über 20 Jahren besteht der Antrieb von Aeris darin, den Körper in Bewegung zu halten. Alle Aeris Produkte und Konzepte tragen zu einem aktiven und gesunden Lebensstil bei. Sie ermöglichen genau da Bewegung, wo man sie am wenigsten erwartet, jedoch am nötigsten braucht – beim Sitzen.

Aeris GmbH
Hans-Stießberger-Str. 2a