3 skruer op for farten til Classic Car Race

Når Classic Car Race for syvende gang løber af stablen den 19.- 21. maj, så er det med en mobil mast, som skal sikre en god mobiloplevelse for de mange tilskuere, som strømmer til. Med omkring 40.000 gæster vil dataforbruget stige markant, og derfor rykker 3 ind med en ekstra mobil mast, som skal forsyne 3’s kunder med en hurtig og toptunet netværksoplevelse.

Weekenden nærmer sig med hastige skridt, og det betyder, at folk fra nær og fjern besøger Viby til året Classic Car Race. Omkring 40.000 fartglade gæster strømmer til byen, og 3 forventer en fordobling i dataforbruget i området omkring Mindeparken

”Dataforbruget stiger støt år for år ved festivaler og store events, og vi forventer, at der kommer fuld fart over feltet, når tusindvis af 3-kunder strømmer til Århus. Derfor rykker vi ud til events som Classic Car Race, hvor tusindvis af mennesker samles og fortjener en optimal netværksoplevelse. Det er vores job at sikre det,” siger Stefan Ring, netværksansvarlig hos 3.

Fordobling af dataforbrug
I 2016 var dataforbruget under Classic Car Race 1710 GB, hvilket er langt over en fordobling i forhold til en almindelig weekend – og svarende til én persons uafbrudte streaming af Netflix i 53 sammenhængende døgn. 3’s almindelige netværk i området er i anledning af Classic Car Race justeret med såkaldte ”festivalindstillinger”, som betyder, at de besøgende altid kan komme i kontakt med hinanden via sms og almindelig samtale, da dette prioriteres over data. Rent praktisk kan det derfor tage lidt længere tid at oploade et billede til Facebook under et særligt populært løb, hvor mobilerne ’gløder’ mere end ellers.

”Vi skal være der, hvor vores kunder er. Derfor har vi udvalgt en række events landet over, som fx Classic Car Race her i Aarhus, hvor vi ved, at dataforbruget stiger til det dobbelte i løbet af de dage, eventen foregår. Det er ikke længere tilstrækkeligt at kunne foretage kald og sende beskeder. Gæsterne forventer at kunne bruge mobilen på samme måde som derhjemme, og det kræver ekstra kapacitet, som vi leverer i form af en af vores otte ”rullende” mobilmaster”, siger Stefan Ring.

22 ton og 22 meter
3 har i alt 20 mobile master, som bliver kørt rundt i landet til store events og festivaler, og Classic Car Race er et af de første stop på vejen. Selve den mobile mast fra 3 er allerede på plads i den østlige del af Mindeparken. Masten er 22 meter høj og vejer 22 tons – så det kræver plads og et oprustet mandskab at hejse og indstille masten.

Kontakt Lotus Ankjær Hedebroe, Communications Advisor, 3 Danmark, e-mail:lotus.hedebroe@3.dk, mobil: 31 20 08 48.

Om 3:
3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 3G, 4G og 4G+ mobilnetværk. 3’s kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 52 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 i Danmark er en del af 3 Group, som er repræsenteret i Italien, Østrig, England, Irland, HongKong, Indonesien og Sverige. 3 ejes af CK Hutchison Holdings Limited (60%) og Investor AB (40%). Læs mere om 3 Group på www.three.com og om 3 på www.3.dk

• events

• Aarhus